با وجود آلودگی شدید هوا آنچه که مدنظر قرار دارد در ارتباط با استفاده از دوچرخه ها برای جلوگیری از تشدید آلودگی ها خواهد بود که در تهران این طرح در حال اجرا می باشد.

متأسفانه با ورود به فصل زمستان پدیده مربوط به آلودگی هوا و . . . بیشتر از سایر فصول اتفاق می افتد و می تواند بر روی ظرفیت تنفسی تمامی افراد اثرات بدی را بر جای گذارد. بنابراین آنچه که مهم است استفاده از انواع راه های پیشگیری خواهد بود. در تهران خبرها حاکی از آن است که تعداد 5 هزار از دوچرخه ها وارد جریان شده اند و این دوچرخه های دنده ای می توانند برای استفاده کنندگان شرایط خوبی را به وجود آورند.

شهرداری تهران و 5 هزار دوچرخه دنده ای

حمل و نقل پاک شهر یکی از طرح های گسترده ای خواهد بود که روز به روز می تواند اهمیت خود را به اثبات برساند. هرچه تعداد دوچرخه ها به نسبت قبل بیشتر باشد قطعا سیستم حمل و نقل عمومی هم بهتر خواهد شد و این فرهنگ در بین مردم جای می گیرد که از دوچرخه های دنده ای نیز برای عبور و مرور کمک گرفته شود. البته استفاده از دوچرخه های دیگر هم مانعی ندارد اما مهم تر از همه ی این ها می توانیم به سلامتی پس از دوچرخه سواری توجه کنیم.

دوچرخه ها اگر از نوع دنده ای نباشند در زمانی که در سربالایی قرار می گیرند با مشکل مواجه خواهند شد. در نتیجه رفته رفته به این مشکلات اضافه خواهد شد. شاید این نوع دوچرخه ها کمی گران تر باشند اما ارزش سوار شدن را دارند و در نهایت می توان از آنها برای عبور و مرور خود به خوبی کمک گرفت. مسیرهای مخصوص پیاده روی و پیست دوچرخه سواری حتی در سطح شهرها هم باید در نظر گرفته شود تا بتوانیم شاید تداوم استفاده از دوچرخه ها باشیم.

شهرداری تهران و 5 هزار دوچرخه دنده ای

در بین آقایان و خانم ها ، درصد استفاده خانم ها بیشتر از آقایان گزارش شده است. اگر افراد از این تعداد دوچرخه بهره ببرند قطعا می توانند از مزایای بیمه ای کمک بگیرند اما در صورتی که نتوانند استفاده کنند این افراد از دوچرخه های دیگر برای خود کمک می گیرند و از این تعداد 5 هزار دوچرخه استفاده نخواهند کرد.

خوشبختانه آمار مربوط به تصادفات دوچرخه ها کمتر از خودروها خواهد بود و خسارت ناشی از آن را هم می توان در کمترین زمان و با کمترین هزینه جبران نمود که این خود ذخیره سازی انرژی خواهد بود.

نظر شما درباره شهرداری تهران و 5 هزار دوچرخه دنده ای چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز