تحقیقاتی در بین شرکت های بیمه ای صورت گرفته تا فرق بین میزان بیمه و همچنین نوع بیمه ای که زنان انتخاب کرده اند با مردان چه تفاوتی دارند. در بین اطلاعات به دست آمده این نتیجه حاصل شد که زنان از بیمه های پرخطرتری نسبت به مردان استفاده می کنند. این پذیرش خطر برای زنان از حس تنوع طلبی آنها نشأت می گیرد.

با وجود شرکت های بیمه بسیاری که در ایران وجود دارد و در عرصه ی دولتی و خصوصی در حال فعالیت هستند ، آنچه در بین این شرکتها بسیار اهمیت دارد ، تنوع در خدمات و جذاب بودن نوع بیمه و همچنین حق بیمه معقول و پایین تر است. از طرفی بستن اقساط برای پرداخت حق بیمه از جمله راههایی است که می توان مشتری های بسیاری را به خود جلب کرد. پس علاوه بر کمیت ، کیفیت خدمات ارائه شده نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. همه ی ما می دانیم که اگر در عرصه ای فعالیت داریم که باید با مشتری رودررو شویم ، آنچه نقش کلیدی در جذب مشتری های بسیار دارد ، احترام متقابل بین شرکت ارائه دهنده ی خدمت و فرد پذیرنده ی خدمت است.همین امر در بین بیمه گذار و فرد بیمه پذیر برقرار خواهد بود. اما اگر چنین عمل نکنید به زودی از عرصه ی رقابت کنار خواهید رفت و کم کم حذف خواهید شد.

در این راستا هر شرکت باید برای خود برنامه ای جداگانه را تدوین کند. شرایط خاصی که دیگر شرکت ها امکان برقراری آن را ندارند برای شرکت شما می تواند پر سود باشد. شما باید نیازهای جامعه ی خود را بشناسید و در اجتماع باشید . بدین گونه یک دید کلی نسبت به جامعه خواهید داشت و طرح های شما مشمول همه ی افراد می شود.

در ادامه به برخی از مواردی که باید به آنها دقت داشته باشید تا با رفع این موارد از تعداد مشتری های شما کاسته نشود و همچنین بر تعداد آنها بیش از پیش افزوده شود. این موارد عبارتند از:
معمولا در هر جامعه ای ، گروهی از افراد که از تمکن مالی خوبی برقرار هستند ، در تصمیم گیری جرأت بیشتری دارند. زیرا می دانند که اگر در این کار شکست هم بخورند ، چیزی را از دست نمی دهند و تنها یک تجربه کسب خواهند کرد. اما این مسئله در سایر طبقات جامعه اینگونه نیست.

شرکت های بیمه ای

شرکت های بیمه ای

هر فردی که بعنوان خدمت گیرنده وارد شرکت شما می شود ، یک محدوده ی زمانی را در نطر می گیرد تا کیفیت خدمات شما را بسنجد. این محدوده ی زمانی معمولا یک سال است. اگر در این یک سال خدمات شما از کیفیت خوبی برخوردار باشد در نتیجه مشتری ها در شرکت باقی می مانند.

زنان نسبت به مردان از بیمه های جدید و متنوع استقبال بیشتری می کنند و قراردادهای پرخطرتری را می پذیرند. پس اعتماد آنها را جلب کنید تا در کار خود موفق شوید. زیرا همین افراد می توانند بدون هزینه برای شما تبلیغ داشته باشند.

افراد مسن تر از ریسک پذیری کمتری برخوردار هستند زیرا تمام زوایای هر بیمه را با توجه به تجربیات خود می سنجند.

اگر مشتری شما به صورت حضوری در ارتباط با شرکت بیمه قرار داشته باشد از نحوه ی برخورد ، توضیحاتی که در خصوص بیمه ها داده می شود و سایر خدمات رضایت بیشتری نسبت به مشتریان از راه دور خواهند داشت. تعهد این مشتری ها هم بیشتر خواهد بود.

اگر پرداخت حق بیمه را به صورت اقساطی در نظر بگیرید مشتری های بیشتری را به سوی خود جلب خواهید کرد. زیرا باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که شاید یک خانواده وجود داشته باشد که نیاز به بیمه دارد اما نمی تواند چنین حق بیمه ای را به صورت یک جا پرداخت کند.

اگر در پرداخت خسارت های بیمه ای همچون بیمه شخص ثالث به خوبی عمل کرده باشید و در زمان کم این خسارت را پرداخت کرده باشید در نتیجه مشتری شما هم دیگر به فکر تغییر شرکت بیمه ای خود نخواهد بود زیرا آنچه که می خواهید در همین شرکت محیا است.

شرکت های بیمه ای باید سعی داشته باشند که در مناطق مختلف شهرها شعبات مختلفی را راه اندازی کنند تا مشتریان در صورت نیاز بدون صرف وقت و هزینه ی فراوان از مزایای آنها بهره مند شوند.

منبع:
http://risknews.ir