بیمه تأمین اجتماعی برای آنکه بتواند حمایت‎های لازم را برای امر ازدواج انجام دهد، کمک هزینه ازدواج را تعیین نموده تا از این طریق امر ازدواج ترویج یابد و کمکی برای جوانانی باشد که قصد دارند زندگی مشترک خود را آغاز نمایند.

سازمان تأمین اجتماعی از جمله سازمان‎هایی است که همواره توانسته در امر مربوط به ازدواج فعالانه کمک‎های لازم را انجام دهد. در حقیقت این سازمان بیمه‎ای تفاوت‎های بسیاری را با سایر بیمه‎ها دارد و آن هم وجود تغییر و تحولات اخیر است. این سازمان توانسته مبلغ این کمک هزینه ازدواج را با افزایش داده و بیشتر کند تا جوانان در زمینه‎ی ازدواج کمک خرجی داشته باشند. البته این کمک هزینه تنها به افرادی تعلق می‎گیرد که برای امر ازدواج شروط لازم را داشته باشند و ازدواج آنها یعنی عقدنامه مورد تأیید قرار گیرد.

شرایط لازم برای دریافت کمک هزینه ازدواج

این کمک هزینه ازدواج به دلیل بالا بودن تعداد درخواست‎ها برای دریافت آن تنها به یک سری از افراد تعلق می‎گیرد، بنابراین همه‎ی افراد نمی‎توانند از آن بهره لازم را ببرند. تمام افراد بیمه شده در تأمین اجتماعی واجد شرایط هستند و در اولویت قرار دارند.

ماده‎ای که برای استفاده از کمک هزینه ازدواج از آن استفاده می‎‏شود، ماده هشتاد و پنج از قوانین سازمان بیمه تأمین اجتماعی است. این ماده دقیقا به موضوع اهمیت امر ازدواج و حامی بودن این سازمان برای بیمه شدگان اشاره دارد. البته بیمه تأمین اجتماعی هم توانسته رضایت مربوط به بیمه شدگان خود را به دست آورد.

افرادی که قصد دارند تا از بیمه تأمین اجتماعی و کمک هزینه ازدواج آن استفاده نمایند در ابتدا باید به سابقه بیمه خود توجه نمایند. این سابقه بیمه باید حداقل برای مدت هفتصد و بیست رو یعنی برای مدت پنج سال مقرر باشد. در حقیقت یک فرد باید به مدت پنج سال تحت پوشش این بیمه قرار داشته باشد تا در نهایت بتواند از مزایای بیمه‎ای آن استفاده نماید. این حق باید رسما از سوی کارفرما یا توسط خود شخص پس از مشغول شدن در جایی واریز شود.

شرایط لازم برای دریافت کمک هزینه ازدواج

در زمانی که ازدواج صورت می‎پذیرد این فرد که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارد باید همزمان تحت پوشش این بیمه قرار داشته و از مزایای آن بهره ببرد تا بتواند کمک هزینه ازدواج را دریافت نماید. همچنین برای اولین ازدواج فرد چنین مزایایی در نظر گرفته می‎شود. این ازدواج باید به صورت رسمی نیز در دفاتر ازدواج به ثبت رسیده باشد. در صورتی که هم آقا و هم خانم پنج سال از مدت بیمه آنها گذشته باشد می‎توانند هر دو از کمک هزینه ازدواج استفاده کنند.   www.tamin.ir نشانه سایتی است که می‎توانید اطلاعات مربوط به خود و همسرتان را جهت دریافت این کمک هزینه به ثبت برسانید.

نظر شما درباره شرایط لازم برای دریافت کمک هزینه ازدواج چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ایمنا