متأسفانه هنوز هم برخی از هموطنان ما از بیمه برخوردار نیستند و این عامل موجب شده تا هزینه‌های درمانی آنها نیز به صورت آزاد محاسبه گردد. بیمه ایرانیان در این زمینه کمک کننده خواهد بود.

 آشنایی با بیمه ایرانیان

بیمه‌های مختلفی در ایران وجود دارد که می‎توان از آنها بهره برد. این بیمه‎های مختلف که مخصوص افراد بدون بیمه می‎باشد بیمه سلامت نام دارد که با دفترچه‎های مختلف ارائه خدمت می‎دهند. یکی از این دفترچه‎های بیمه را می‎توان به بیمه ایرانیان نسبت داد. بیمه ایرانیان هم تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد. این بیمه نیز قوانین خاص خود را  دارد که باید فرد متقاضی بیمه این شرایط را به صورت کامل پذیرش کند. در ادامه به مهمترین شرایط بیمه‎ای برای بیمه ایرانیان اشاره خواهیم کرد.

شرایط قبول شدن در بیمه ایرانیان

 روند دریافت بیمه ایرانیان

در ابتدا فردی که تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار می‌گیرد نباید هیچ نوع پوشش بیمه‎ای برای او تعریف شده باشد. پس از آن می‎توان گفت که این فرد باید حتما دارای فرزند و زن باشد. البته متأهل بودن شرط اصلی محسوب می‎شود، پس داشتن فرزند الزامی نیست. اما فرزندان این خانواده که سن آنها به زیر 18 سال می‎رسد باید همگی بیمه شوند. فرقی ندارد پسر باشند یا دختر، پس از 18 سال معمولا سرپرست خانوار نمی‌تواند فرزند پسر را تحت پوشش بیمه خود قرار دهد. اما دخترها می‎توانند تحت پوشش قرار گیرند مگر آنکه توسط بیمه‎ای دیگر حمایت شوند.

شرایط قبول شدن در بیمه ایرانیان

در صورتی که سرپرست یک خانواده از بیمه‎ای دیگر استفاده کند، نیاز است تا تمامی افراد تحت پوشش او نیز از همان بیمه بهره ببرند. بنابراین نمی‎توان هریک از اعضای خانواده برای پوشش بیمه‌ای خاص ترغیب نمود. زیرا همه آنها برای استفاده از بیمه ایرانیان باید تحت پوشش همین بیمه باشند.

 بیمه ایرانیان و بایدها و نبایدها

اما اعضای خانواده یک سرپرست که تاکنون تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار داشتند پس از   هجده سالگی نیاز است تا هرچه سریع تر اقداماتی برای بیمه کردنشان در نظر گرفته شود. این اقدامات می‌تواند شامل بیمه‎ای تک نفره باشد. حتی اجازه استفاده از این بیمه برای کارکنان دولتی هم وجود دارد. اما به شرطی که از دفترچه قبلی خود استفاده‎ای نکنند و دفترچه بیمه ایرانیان را تقاضا دهند. معمولا در زمانی که برای آنها مرخصی بدون حقوق در نظر گرفته می‎شود این بیمه کارا خواهد بود.

شرایط قبول شدن در بیمه ایرانیان

همواره در هر استانی برخی از بیمارستان‎ها با بیمه ایرانیان طرف قرارداد هستند که حتی خدمات بستری هم در این بیمارستان‎ها نیز پیگیری و انجام خواهد شد. در خصوص نوزادان به دلیل آنکه در روزهای ابتدایی تولد معمولا شرایط برای گرفتن دفترچه بیمه وجود ندارد بیمه ایرانیان برای رفاه حال هموطنان عزیز اجازه استفاده از دفترچه بیمه مادر که تحت پوشش این بیمه می‎باشد را برای مدت یک ماه قطعی می داند. تمامی هزینه‌ها تا آماده شدن دفترچه اصلی در آن نوشته می‌شود. اگر قصد دارید تا از هزینه نهایی برای یک نفر در طول سال اطلاع داشته باشید باید در جریان باشید که در حال حاضر این هزینه در حدود دویست و شصت و چهار هزار تومان می‌باشد و در سالهای مختلف نیز متفاوت خواهد بود.

نظر شما درباره شرایط قبول شدن در بیمه ایرانیان چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

http://tnews.ir/%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b8%d8%b1%d9%87/2187112775430.html#%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d8%a7%d8%ae%d8%b0-%d8%af%d9%81%d8%aa%d8%b1%da%86%d9%87-%d8%a8%db%8c%d9%85%d9%87-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%a7%d9%86