داروها بخصوص داروهای خاص در هر شرایطی می‌توانند کمیاب شوند،کمبود دارو را جدی بگیرید تا بتوانید در بهترین حالت از سلامتی باشید.

دارو تالاسمی هم اکنون در زمره داروهایی قرار دارد که می‌تواند با کمبود مواجه شود و این  موضع باعث نگرانی بیماران و خانواده‎هایشان خواهد شد. برای این که این ترس از بین برود خبرهای جدیدی در راه بوده که در شرایط کنونی با توجه به پیگیری‎های زیاد بیمه سلامت و . . . داروی تالاسمی به صورت کاملا رایگان تأمین خواهد شد و این تأمین می‎تواند داروهای رایگانی را در اختیار آنها قرار دهد.

شرایطی که برای کمبود دارو مورد نظر است!

وظیفه سازمان‎های بیمه در تامین دارو

در این وظیفه خطیر یکی از مهمترین اتفاقاتی که وجود دارد که در خصوص داروی تالاسمی برای سازمان‌های بیمه‌ای است. این سازمان‌ها هرجایی که قیمت پایین‌تر باشد را انتخاب می‌کنند. اما این قیمت پایین نباید از کیفیت اصلی آن کم کند. بنابراین نکته بسیار با ارزش این است که کیفیت همانگونه که بوده حفظ شود تنها تغییری که قابل پذیرش است در رابطه با قیمت آن خواهد بود. تولید کننده‎ای این کار را انجام می‎دهد و در نتیجه بیمه‎ها هم چتر حمایتی خود را بر روی آن نگه می‌دارند.

دارویی که برای این بیماران وجود دارد با نام دفراسیروکس شهرت داشته و تعداد بیمارانی هم که وجود دارند تعداد بالایی هستند. این دارو بر اساس قول‎های گرفته شده در زمان خود به میزان مورد نیاز تهیه می‎شود و در بین بیماران توزیع خواهد شد. این داروها حتی می‎توانند به دورترین مناطق هم ارسال شوند تا از آن استفاده نمایند.

شرایطی که برای کمبود دارو مورد نظر است!

تامین دارو در تمام مناطق کشور

بیمه‎ها سلامتی این بیماران را در رأس کار خود قرار داده‎اند و در نتیجه دارویی که باید برای آن پولی پرداخت شود به صورت کاملا رایگان با توجه به افزایش قیمت‎های فعلی بازار دارو در اختیار آنها قرار می‎گیرد که بر اساس بودجه تخصیص یافته به سلامت مردم خواهد بود. در صورتی که در جایی از کشورمان ایران مناطقی وجود دارند که در رابطه با خرید این داروها مشکلاتی دارند باید هرچه سریع‎تر اطلاعات موجود آن منطقه و تعداد بیماران را اطلاع رسانی کنند تا در سریع‎ترین زمان ممکن داروها به داروخانه‎ها انتقال داده شوند.

نظر شما درباره کمبود دارو چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز