اخبار بیمهای یکی از مهمترین اخباری است که همه مردم ایران باید هر روز آن را پیگیری نمایند. بنابراین وظیفه خود دانستیم که شما را از مهمترین سرتیتر خبرها و توضیحاتی در رابطه با آنها در روز جاری مطلع سازیم تا بتوانید برای برنامه ریزیهای آینده خود بهتر تصمیم بگیرید. مخاطبان عزیز سایت بیمه با ما در چند خبر زیر همراه باشید و به دقت آنها را مطالعه نمایید.
یک خودروساز حق بیمهها را چگونه باید پرداخت نماید؟؟
این روزها خرید خودرو به یکی از آرزوهای هموطنان عزیزمان مبدل گشته است. زیرا یکی از خودروهای ارزان قیمت همچون پراید که مطلوب بسیاری از اقشار بوده در حال خارج شدن از رده میباشد و بر همین اساس نیاز است تا در زمینه خودورهای دیگر شرایط بهینهای در نظر گرفته شود و هموطنان عزیزمان را به آنچه که لایق آن هستند برسانیم. یکی از مهمترین ویژگیهای خرید خودروهای صفر در رابطه با بیمه میباشد.
حتما در زمان پیش فروش و یا ثبت نام برای خودروی خود به این نکته توجه داشتهاید که بیمه جزئی از شرایط خرید میباشد. در گذشته برای خودروهای تولید شده و به نام زدن آن یکی از مهمترین اصول در نظر گرفته شده در رابطه با بیمه شخص ثالث از نوع یک ماهه بود. اما این روزها با وجود تغییرات زیاد در زمینه خودروسازی این موضوع به خاطرهها پیوست و هم اکنون شرایط دیگری مطرح است.
در این شرایط جدید باید در حدود چهل درصد از حق بیمه مذکور که از نوع بیمه شخص ثالث میباشد توسط همان خودروساز پرداخت شود و دیگر خبری از تخفیف و اخلال در کار وجود ندارد. به عنوان مثال از این چهل درصد، یک خودروساز نمیتواند تنها بیست درصد را بپردازد و مابقی را قسطی بدهد. بلکه خودرو با بیمه شخص ثالث نیاز دارد تا همان چهل درصد را برای تحویل به مشتریها بپردازد.
چرا برای خودروسازان این شرایط سخت در نظر گرفته شد؟؟
در حقیقت زمانی که در رابطه با مسئلهای چنین سختگیریهایی انجام میشود، نشان دهنده وجود مشکلات اساسی برای پرداخت خواهد بود. قطعا بدهیهایی که یک خودروساز نسبت به شرکتهای بیمهای برای بیمه شخص ثالث آن هم به مدت یک ماه داشتهاند به نحوی بوده که این بیمهها را از ادامه همکاری با آنها منع کرده و آنها از این شرایط ناامید شدهاند و در نتیجه گرفتن چهل درصد نقدی را برای خود مهم دانستند.
همین یک ماه مدتی که برای بیمه شخص ثالث به یک مشتری داده میشود، ممکن است تا تصادفات شدیدی را انجام دهند و بیمه موطف است که این شرایط را در نظر داشته باشد و نسبت به آنها پرداخت را سرلوحه کار خود قرار دهد. تنها همان بیمهها هستند که میتوانند متحمل ضرر شوند. در حالی که یک خودروساز پیش از آن حق خود را دریافت نموده و در این رابطه ضرری نخواهد کرد. این چهل درصد پرداختی تنها برای شش ماه اعتبار دارد و برای آنکه بیمه باقی بماند و فرد بتواند برای همیشه از آن بهره ببرد باید تا شش ماه بعد بقیه حق بیمه دریافت شود. در غیر این صورت حذف خواهد شد.
بیمه پاسارگاد و بیمههای عمر مربوط به آن
بیمه پاسارگاد یکی دیگر از سوژههای خبری در خصوص اخبار بیمهای میباشد که فعالیتهای شایان تقدیری را در زمینه بیمههای عمر انجام داده است. در واقع بیمه پاسارگاد این روزها به دلیل فعالیتهای خود در سال گذشته مورد بحث قرار گرفته و به نوعی تحلیل شده است. بیمههای عمر یکی از بیمههایی است که در زمینه فعالیت و یکی از مهمترین اهداف این شرکت قرار دارد.
در زمینه بیمه عمر اخبار بیمهای حاکی از آن هستند که بیمه عمر سود زیادی را نسبت به سایر بیمهها به مشتریان میرساند که تنها پرداخت کننده این سود یک شرکت بیمهای همانند پاسارگاد میباشد. در این رابطه با وجود مشکلات مالی بسیار زیادی که پاسارگاد با آن مواجه بوده، اما توانسته به خوبی عمل کرده و تعهدات خود را مدیریت نماید.
معمولا شرکتهای زیادی در این زمینه وجود دارند که به ورشکستگی دچار خواهند شد و نمیتوانند سود و ضرر خود را از یکدیگر تفکیک نمایند. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهند تزریق منابع خواهد بود. اما شرکت پاسارگاد به خوبی با این کمبودها مقابله نموده و هیچ زیانی هم به خود ندیده است. تنها هدف این شرکت در سال گذشته کاری عمل کردن به قولهایی بوده که به مردم عزیز داده است. اخبار بیمهای در این رابطه یک جهش خوب در حدود بیست و سه درصد را از نظر فعالیت کاری برای شرکت بیمه پاسارگاد نشان میدهد که بسیار شایان تقدیر خواهد بود.