به دلیل مهم بودن خدماتی که پاکبان ها ارائه می‎دهند، بر روی سابقه بیمه آنها نیز تغییر مثبتی ایجاد شده تا بتوانیم زحمت چند ساله آنها را به نوعی جبران نماییم.

می‎توان گفت در رابطه با شغل پاکبانی هر فردی نمی‎تواند آن را انجام دهد، زیرا این شغل در رده شغل‎های بسیار سخت قرار دارد و در واقع می‎توان گفت که سختی کار بالایی داشته و در روزهای خوب و بد، در سرما و گرما باید این کار انجام شود. علاوه بر آن شب کاری‎هایی که وجود دارد و بیداری‎های شبانه می‎تواند برای سلامتی یک فرد بسیار مضر باشد. بنابراین می‎توان گفت که قطعا این شغل بسیار سخت بوده و هر فردی توانایی انجام دادن آن را ندارد.

سابقه بیمه پاکبان ها تغییر می کند!

روزهایی که ما در خانه خود در گرما به سر می‎بریم این پاکبان عزیز در ساعت پنج صبح در حال تمیز کردن خیابان‎هایی است که خود ما نیز آنها را آلوده کرده‎ایم و با ریختن آشغال در خیابان‎ها نیز موجب آلوده شدن آنها شده‎ایم. یک پاکبان می‎تواند یک پدر باشد که همیشه در جلوی فرزندش با سری پایین وارد منزل می‎شود زیرا با حقوق دریافتی آنها در گرانی‎های امروز نمی‎توان کفاف خرج و مخارج زندگی را داد و بنابراین باید گفت که قطعا مشکلاتی در این مسیر برای او پیش خواهد آمد که توانایی جبرانش را ندارد.

از همین رو در طی یک اقدام خداپسندانه در تکریم فعالیتی که این عزیزان انجام می‎دهند در نظر گرفته شده تا هر یک سال فعالیتی را که انجام می‎دهند برای آنها یک سال و نیم بیمه در نظر گرفته شود تا زودتر بازنشسته شوند و از مزایای آن بهره ببرند و به نوعی سختی کار کمتری را هم داشته باشند. این اقدام در شهرداری تبریز نیز مورد بررسی و همچنین مورد تأیید قرار گرفته و از سال 98 اجرایی خواهد شد.

سابقه بیمه پاکبان ها تغییر می کند!

این مزایا به عنوان یک قانون برای این کارگران وجود دارد و باید از آن بهره لازم را ببرند، گرفته شود. در شهرداری تبریز نیز افرادی مسئول نظارت بر اجرای این قانون شده‎اند تا از زیر قانون فراری صورت نپذیرد. این نظارت‎ها باید بیشتر شود تا حق هیچ یک از این افراد نیز ضایع نشود. برخی از پیمانکاران هستند که معمولا در ابتدا چشم را می‎گویند اما در زمان اجرا این کار را انجام نمی‎دهند. به دلیل آنکه کار پاکبان ها در تیررس این افراد است در این خصوص با آنها هماهنگی‎های لازم نیز انجام شده است.

منبع:

تی نیوز