سابقه بیمه سربازی یکی از مهم ترین بخش های مربوط به زندگی یک سرباز خواهد بود که باید نسبت به آن توجه ویژه ای صورت پذیرد. در این مطلب به جزئیات آن اشاره خواهیم کرد.

یک فردی که وارد پروسه ی سخت سربازی می شود تمام تلاش خود را در این راه به کار می گیرد تا بتواند در این زمان سرباز خوبی برای وطن باشد. به دلیل طولانی بودن پروسه ی سربازی برای برخی از افراد این موضوع نیز بسیار اهمیت دارد که ما بتوانیم در این مدت زمان یکی از حداقل ها یعنی بیمه را برای آنها برقرار کنیم تا این مزیت را بهره مند شوند. این نکته نیز حائز اهمیت بوده که برخی از افراد پیش از رفتن به سربازی در جایی که مشغول هستند از بیمه استفاده می کنند .

سابقه بیمه سربازی را چگونه ارزیابی می کنید؟!

این افراد نگران نباشند زیرا به راحتی می توانند از بیمه سربازی خود نیز بهره ببرند. پس از ورود به سربازی بیمه سربازی هم همانند بیمه جایی که در آن فعالیت دارند برقرار خواهد شد و در نهایت می توانیم به صورت یک پروسه ی به هم متصل از آن یاد کنیم. این در حالی است که ماده ای برای این قانون تعیین شده تا حتی کوچک ترین پرداخت وجهی وجود نداشته باشد و تغییری در سابقه ی فرد هم ایجاد نشود.

اما این قانونی که وجود دارد برای افرادی که بیمه آنها پس از سال هشتاد و پنج بوده با کمی تفاوت همراه است ، زیرا از آن سال به بعد تغییراتی در قانون بیمه ای بخصوص در رابطه با سربازی داده شده که افراد برای استفاده نمودن از بیمه سربازی خود باید به تعداد سنواتی که قرار است به آن اضافه نمایند و در پیش از آن هم بیمه ای نداشتند باید هزینه مربوط به بیمه را بر اساس تعداد سال ها پرداخت کنند تا بیمه برای آنها مقرر شود.

سابقه بیمه سربازی را چگونه ارزیابی می کنید؟!

هزینه مربوط به آن بر اساس حقوقی که در دو سال آخر بیمه شده مقرر بوده و البته با استفاده از دریافت تنها هفت درصد از میانگین حقوق این کار را انجام داده و در نهایت بیمه سربازی را برقرار خواهند کرد تا فرد بتواند از سابقه بیمه ای خود نیز استفاده کند. بسیاری از افراد می توانند در این صورت طول مدت زمان بازنشستگی خود را کاهش دهند. البته در مواقعی که خدمت سربازی خریداری می شود شرایطی برای قسط بندی در افرادی که امکان پرداخت یکباره برای آنها وجود ندارد در نظر گرفته خواهد شد.

نظر شما درباره سابقه بیمه سربازی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز