زلزله کرمانشاه یکی از زلزله‎های خسارت‎زا همانند زلزله بم با تعداد کشته‎های کمتر اما با خسارت‌‎ها و زخمی‎هایی زیاد به پایان رسید. پس لرزه‎هایی از آن نه تنها در کرمانشاه بلکه در دیگر استان‎های کشور در حال وقوع می‎باشد.

در زلزله کرمانشاه چه گذشت؟

افرادی که در هر زلزله مشابه زلزله کرمانشاه فوت می‎کنند باید از سوی تیم هلال احمر و سایر افرادی که برای کمک رسانی به منطقه آسیب دیده شتافته‎اند به سرعت پیدا شده و پس از انجام امور مربوط به فوت یک مسلمان به خاک سپرده شوند. اما افرادی که از خانواده آنها زنده باشند، می‎توانند بر اثر بی توجهی ما و غفلت تیم‎ها جان خود را از دست بدهند. بنابراین یکی از راههای پیشگیری از این حادثه اسکان دادن و همچنین پرداخت خسارت به منطقه مربوطه جهت شروع بازسازی است.

در زلزله کرمانشاه چه گذشت؟

لزوم استقرار موقت و دائم پس از زلزله

در منطقه‎های زلزله زده به دلیل خرابی خانه‎ها و تمامی مراکز بهداشتی، پزشکی و آموزشی ابتلا افرادبه عفونت‎ها و یا بیماری‎های واگیردار شرایط برای اسکان دادن وخیم‎تر می‎شود. بنابراین هرچه سریع تر باید اماکن موقتی برای آنها ترتیب داده شود تا مدت زمان محدودی را در این اماکن به سر برند. سپس با همت مسئولین و پرداختی که از سوی دولت صورت می‎پذیرد می‎توان به اماکن دائمی برای این عزیزان فکر کرد.

پرداخت خسارت در زلزله کرمانشاه

خسارتی که آسیب دیدگان در زلزله اخیر کرمانشاه و همچنین استان ایلام انجام شد در حدود 71 میلیارد تومان بوده است. این پرداختی از سوی وزارت اقتصاد و دارایی انجام پذیرفت. این کمک برای بهبود وضعیت بازماندگان حادثه ترتیب داده شده و برای ذره ذره این خرج برنامه ریزی شده است. زیرا در شرایط کنونی کشور تخصیص چنین اعتباری برای کمک دور از انتظار بود.

در زلزله کرمانشاه چه گذشت؟

این پول از طریق چند مرکز مهم تزریق شده که این مراکز عبارتند از: تنخواه وزارت کشور، تملک استان کرمانشاه و ایلام، اورژانس کشور و تهران، پزشکی قانونی و جمعیت هلال احمر.

علاوه بر آن مسئولین کشوری از طریق چند مرکز مهم دیگر همچون محل فعالیت‎های بانکی و بیمه‎ای، اداره امور مربوط به مالیات، خزانه داری کشور و . . . رسیدگی به آسیب دیدگان را بسیار مهم دانسته و هر چه زودتر باید اقداماتی در این راستا صورت پذیرد.

نظر شما درباره در زلزله کرمانشاه چه گذشت چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز