روابط عمومی یک توانایی می‌باشد که نیاز به تحصیل دارد، اما برخی از افراد هستند که ذاتاً آن را دارند. روابط عمومی در بیمه نقش بسیار مهمی در رشد و شکوفایی آن دارد. در نتیجه اگر فردی در این راستا شایسته‎ترین است باید مورد حمایت قرار گیرد تا الگویی برای دیگران باشد و همه از آن تجلیل کنند.

به همین منظور در هفته گذشته یک جشن بسیار باشکوه با حضور مسئولان دولتی و غیردولتی صورت گرفت که در این جشن شایسته‌ترین فرد از بیمه پارسیان انتخاب گردید. شاید انتخاب فرد بهتر در زمینه صنعت بیمه کار مشکلی باشد و حتی مورد اعتراض برخی از افراد هم قرار گیرد. اما باید بدانیم که هر انتخابی بر اساس یک سری اصول می‌باشد و مسلما چنین اصولی در زمینه تأیید بهترین فرد برای روابط عمومی بیمه هم قرار دارد.

البته شایان ذکر است که در این مراسم به غیر از صنعت بیمه، زمینه‌های دیگر کاری هم وجود داشتند که از اصلح‌ترین افراد در این زمینه‌ها تجلیل به عمل آمد. علاوه بر آن در زمینه خدمت‌رسانی به مردم هم یک فرد از همان بیمه پارسیان برگزیده شد. این نشان دهنده موفق بودن بیمه پارسیان در این راستا می‌باشد و جای امیدواری وجود دارد.

روابط عمومی

قطعا دیگر شرکت‌های بیمه هم به دنبال بهبود شرایط کاری خود هستنند و تمام سعی و تلاش خود را به کار می‌گیرند تا آنها هم به عنوان شایسته‌ترین‌ها منتخب شوند. وجود چنین جشن‌هایی برای بالا بردن روحیه کار، گاهی واجب است و باید به آن توجه شود، در غیر این صورت رخوت و کسلی تمام فضای کار را فرا خواهد گرفت.

تمامی صنایعی که با مردم سر و کار دارند باید به نوعی رفتار کنند که آن فرد مشکلات زندگی خود را فراموش کند. امروزه در نظام کاری کشور، افراد خوشرو و خوش خدمت بسیار کم پیدا می‎شوند. وجود چنین افرادی می‎تواند تعجب را به همراه داشته باشد و مراجعه کنندگان را به خود جلب نماید.

در این راه هم روابط عمومی می‎تواند به عنوان یکی از کلیدهای بازکننده درب‎های بسته باشد. یک فرد کارمند با اینکه مشکلات زیادی هم از نظر مالی و عاطفی در زندگی خود دارد، اما باید احساس و مشکلات را از طریق روابط عمومی بالای خود فراموش کند و تنها به هدف خود بپردازد.

در صنعت بیمه هم این موضوع باید بیشتر مورد تأکید قرار داشته باشد. زیرا آنچه در این صنعت بسیار اهمیت دارد حفظ سلامت و شخصیت اجتماعی یک فرد است. با توجه به اینکه بیشترین سهم بیمه‎شدگان هم برای بیمه درمان و بیمه شخص ثالث است. تا زمانی که از نظر روابط عمومی یک شرکت بیمه‎ای در سطح بالایی قرار نداشته باشد، کارها با گره رو به رو خواهد شد و این به نفع هیچ صنعتی نیست.