در جهان بیمه‎های مختلفی وجود دارند که می‎توانند از بسیاری خطرات و حوادث غیرطبیعی و طبیعی یک فرد یا یک خانواده را حمایت کنند، اما در حقیقت آگاهی و اطلاعاتی که ما در رابطه با این موارد داریم بسیار کم است و در عین حال این حالت برای بیمه‎های داخلی در کشور خودمان، ایران هم وجود دارد. بنابراین نیاز است تا ما با این رشته‎های بیمه‎ای بسیار عجیب که در کل دنیا مورد بحث هستند آشنا شویم.

رشته های بیمه ی نادری که طرفداران بسیاری دارد!!!

این رشته‎های بیمه‎ای در حقیقت از نوادر بیمه‎ای هستند و شاید اگر در ایران از آنها صحبت شود، به هیچ عنوان طرفدارانی برابر با یک جهان نداشته باشد. با سایتی که هم اکنون در آن حضور دارید یعنی سایت بیمه همراه باشید تا در این مطلب به حقایقی عجیب دست یابید.

کدام بیمه نامه‎ها جالب تلقی می‎شوند؟

اگر یک تحقیق جزئی در رابطه با انواع رشته‎های بیمه‎ای در سرتاسر جهان انجام داده باشید، قطعا به این مهم دست خواهید یافت که برخی از رشته‎های بیمه‎ای هستند از نظر عمومی چندان مورد تأیید قرار ندارند و شاید هیچ گاه نتوان آنها را به عنوان یک بیمه دانست و از پرداخت خسارت‎های آنها استفاده کرد، از همین نظر نمی‎توان به صورت ماهانه یا سالانه مبلغی را برای چنین اتفاقاتی کنار گذاشت.

 

یک سری از خسارت‎ها عمومی هستند، همانند خسارت به خودروهای در خیابان، دزدیده شدن، آتش سوزی و . . . در خصوص همه این موارد می‎توان به خسارت وارد شدن اموال اشاره نمود و پرداخت این خسارت‎ها را از سوی بیمه خوب دانست. اما در رابطه با برخی از رشته‎های بیمه‎ای جالب در دنیا این همگانی بودن وجود ندارد و هر از گاهی ممکن است رخ دهند و منجر به خسارت شوند.

 

رشته‎های بیمه‎ای جالب اما حقیقی

یک سری از خطرات طبیعی هستند که شاید هر چند سال یکبار رخ دهند، اما در صورت رخ دادن می‎توانند خسارت های بسیار بزرگی را برای یک منطقه بزرگ به همراه داشته باشند به گونه‎ای که مسئولان کشوری نتوانند از هیچ راهی این خسارت‎ها را جبران نمایند و زندگی چندین ساله مردم که برای آن زحمات زیادی کشده‎اند از بین خواهد رفت و این حالت باید از نو بازسازی شود.

رشته های بیمه ی نادری که طرفداران بسیاری دارد!!!

یکی از اتفاقات سقوط شهاب سنگ به داخل زمین است. شاید از نظر بسیاری از افراد شهاب سنگ وجود نداشته باشد یا اصلا در آسمان دیده نشود، اما مردمی که به وضوع این خطر بزرگ را لمس کرده‎اند همانند روس‎ها می‎دانند که افتادن یک شهاب سنگ چه خطراتی را با خود به همراه خواهد داشت و چگونه می‎تواند بر زندگی عده‎ای از همان منطقه آسیب جدی وارد آورد. پس همه بلایا نباید غیرممکن باشند.

 

رشته بیمه‎ای صاعقه و خسارت‎های ناشی از آن

صاعقه!! بله درست است صاعقه به عنوان یک رشته بیمه‎ای مطرح می شود و خسارت‎هایی که در هر بار رخ دادن خود همچون مرگ انسانها، سوزاندن درختان، آتش زدن سیم برق و خانه و . . . را بخصوص در فصول سرد و بارانی پدید می‎آورد توسط این رشته بیمه‏‎ای در تمام موارد به صورت کامل جبران خواهد شد و ذره‎ای از آن باقی نخواهد ماند. برخی از مردم چنین بیمه‎ای را نیاز دارند.

رشته های بیمه ی نادری که طرفداران بسیاری دارد!!!

در برخی از کشورهای این دنیا، گردبادهای سهمگین و همچنین صاعقه‎های واقعی و پی در پی با صداهای بلند اتفاق می‎افتد که به دلیل باز بودن فضای زندگی آنها به زمین برخورد خواهد کرد و در اثر همین برخورد و طوفانی شدن هوا یک جرقه رخ می‎دهد و شروع آتش سوزی و از بین رفتن اموال مردم خواهد بود. بنابراین چندان هم رشته بیمه‎ای خاصی نمی‎باشد و همانند رشته‎های بیمه‎ای دیگر مهم است.

 

افتادن جسم و خسارت‎های ناشی از آن

شاید برای شما چنین موقعیتی پیش آمده باشد که در حال عبور از ساختمان در حال ساختی باشید، اما ناگهان یک جسم بر روی سر شما سقوط کند. ممکن است در این حادثه که بستگی دارد چه نوع جسمی باشد، خسارت بسیار بدی از نظر بدنی ببینید، در برخی از موارد هم حتی این افتادن جسم به مرگ فرد مقابل ختم می‎شود. بنابراین بسیاری از مردم حق بیمه‎ای برای آن پرداخت می‎کنند تا به راحتی از زیر ساختمان‎های در حال ساخت عبور کنند.

رشته های بیمه ی نادری که طرفداران بسیاری دارد!!!

افتادن یک جسم تنها به خود فرد مربوط نمی‎‌شود، بلکه ممکن است درخت یا هر جسم دیگری همچون سنگ و آجر از بالای یک ساختمان بر روی اتومبیل این فرد بیوفتند و در نهایت خسارت زیادی به وی وارد کنند، در چنین مواردی معمولا بیمه‎ها در ایران از دادن پول خسارت در می‎روند. زیرا اعتقاد دارند اتومبیلی برخورد نکرده که از بیمه بدنه استفاده شود. پس در این مورد هم بیمه داشتن بهتر از نداشتن آن است.

 

رشته بیمه‎ای قیام‌های کشوری

قیام‎‌های کشوری در حقیقت اشاره دارد به انقلاب‌هایی که برای تغییر یک رژیم یا اعتراض به یک پدیده رخ می‌دهد و معمولا تعداد زیادی از افراد به خیابان‌ها می‌افتند و شعارهایی سر می‌دهند و برخی از آنها هم به اتومبیل‌های پارک شده یا به مغازه‌ها و انبارهایی که پر از جنس است آسیب می‌‎رسانند. نمونه‌ای از آن را در سالهای دور و همچنین امروزه در بسیاری از کشورها مشاهده خواهیم کرد.

رشته های بیمه ی نادری که طرفداران بسیاری دارد!!!

برخی از تاجران به نام و بزرگی که می‌دانند در صورت برپایی یک انقلاب اولین جایی که به آن آسیب وارد می‌آورند، کسب و کار وی است، در برابر چنین اغتشاشاتی بیمه را ضروری را می‌دانند و بیمه شدن را نوعی آسودگی خیال تلقی خواهند کرد که البته چنین تصوری کاملا درست است. زیرا هر لحظه ممکن است شرایط به گونه‌ای دیگر بازگردد و زندگی بسیاری از افراد تخت تأثیر قرار گیرد.

 

رشته بیمه‌ای آتش فشان‌‎های فعال و جبران خسارت ناشی از آنها

آتشفشان و بیمه مربوط به آن در حقیقت یکی از جالب‌ترین و نادرترین بیمه‌‎های جهان است که باید نسبت به آنها تفکر ورزید. اما این رشته بیمه‎ای می‎تواند برای افرادی که واقعا با این خطر روبه رو هستند همانند بیمه شخص ثالث اجباری شود. زیرا آتشفشان فعال با فعالیت خود می‎تواند به تمام خانه‎ها و افرادی که در محدوده آن قرار دارند به شدن آسیب برساند، بنابراین باید خسارت‎های ناشی از آن به طریقی جبران شود.

منبع:

ریسک نیوز