در سال آینده به دلیل آنکه شرایط اقتصادی خوبی در مملکت حاکم نیست بررسی‎های انجام شده به این موضوع نیز اشاره دارد که درصدی از یارانه بگیران حذف خواهند شد.

یارانه مربوط به سه دهکی که تعیین شده‎اند در سال آینده یعنی سال 98 به صورت کامل باطل شده و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. در ابتدا باید به افرادی اشاره نماییم که حقوق آنها در حدود پنج میلیون به بالا است. افرادی که این حقوق را دارند یعنی از نظر اقتصادی با وجود گرانی‎ها مشکل زیادی نداشته و می‎توانند از پس وضعیت برآیند و به نوعی آن را نیز تحمل کنند. در حقیقت می‎توانیم بگوییم که وضعیت این افراد تا حدود زیادی بهتر از سایر افرادی است که حقوق بسیار کمتری دارند.

دهک هایی که یارانه نخواهند گرفت!

علاوه بر آن گروهی از افرادی که در سال جاری فوت شده‎اند هنوز هم از یارانه برخوردار هستند در حالی که بر اساس قوانین مندرج باید حقوق مربوط به آنها قطع شود و دیگر از این مزایا برخوردار نخواهند بود، زیرا نمی‎توان وی را به عنوان شهروندی که در حال زندگی کردن در این جامعه است و حضوری دارد پذیرفت تا بتواند از یارانه استفاده کند. بنابراین باید در سال آینده تعداد افراد فوت شده با تمامی خصوصیات مربوط به آنها نیز ثبت شده و از گرفتن یارانه محروم شوند.

دهک هایی که یارانه نخواهند گرفت!

از نظر بودجه‎ای در واقع باید گفت بودجه در نظر گرفته شده با میزان قابل توجهی تفاوت به دلیل وضع نامناسب اقتصادی همراه بوده اما باز هم با این وجود نتوانستیم تورم و . . .  را کنترل نماییم. در حقیقت نمی‎توان از حق مردم یعنی یارانه‎ها گذشت و به نوعی آن را از بین برد تا بتوان با وضعیت فعلی اقتصادی کنار آمد. بودجه هدفمندی یارانه‎ها، بالا بردن نرخ مربوط به وام‎هایی که برای ازدواج به زوج‎ها تعلق می‎گیرد، همچنین تغییر در وضعیت بودجه‎ای مربوط به بیمه سلامت، یارانه‎هایی که برای کالاهای ضروری به اکثر خانواده‎ها داده شد، بالا بردن حقوق برای تمامی کارمندان دولت که حدود چهارصد هزارتومان است، بالا بردن نرخ اشتغال، بالا بردن حقوق بازنشستگان، تغییر در وضعیت مدارس و دادن تسهیلات به افراد مددجو و . . . نمونه‎هایی بوده که در انتهای سال و همچنین سال آینده به آن رسیدگی خواهد شد و به نوعی اجرایی می‎شود.

اگر یارانه افرادی که حقوق بالای پنج میلیون دارند حذف گردد بدین معنا نیست که دولت با این افراد دشمنی دارد که این کار را انجام داده، بلکه دولت قصد دارد تا این پول را برای خرید گندم جهت پخت نان و . . . نیز مورد استفاده خویش قرار دهد.

نظر شما درباره یارانه نگرفتن دهک ها چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز