معمولا برای اینکه بتوانیم بیمه زندگی را در زندگی روزمره خود مورد استفاده قرار دهیم باید افرادی که در صدر این کار قرار دارند توضیحات خوبی را ارائه دهند.

درصد زیادی از عدم نفوذ مربوط به بیمه های زندگی می تواند به این موضوع ارتباط داشته باشد که این بیمه در ایران با وجود شرایط اقتصادی نامطلوبی که وجود دارد از اهمیت خاصی برخوردار نیست. درصدی از این مشکلات به وضعیت اقتصادی باز می گردد که شاید بیشترین درصد این مشکلات هم باشد اما می توانیم به این نکته اشاره نماییم که درصد مابقی آن به مشکلات مربوط به مدیریت نامناسب در زمینه ی ارائه اطلاعات منطقی باز می گردد. بر همین اساس باید در تلاش باشیم تا بررسی کنیم که آیا مشکلات اقتصادی سهم بیشتری دارند یا عدم توانایی ما در ارائه مطالب . . .

دلایل اصلی برای جلوگیری از رشد بیمه زندگی در ایران

برخی از مشکلات اقتصادی که در حال حاضر می توان به آن اشاره داشت در رابطه با نرخی است که برای تورم در شرایط فعلی وجود دارد. ثباتی برای سیستم اقتصادی ما تعریف نشده است. یعنی سیستم اقتصادی که در حال حاضر در کشور ما جریان دارد از یک ثبات هرچند نسبی هم برخوردار نیست ، در برخی از مواقع قیمت ها بالا می رود و در برخی از مواقع هم به شدت پایین می آید. قیمت هایی که برای ارز در نظر داریم هم از رشد بیمه زندگی جلوگیری می کند.

یکی از اولویت های ابتدایی که برای بیمه ها مدنظر داریم در خصوص فعالیت هایی خواهد بود که برای بیمه زندگی باید در نظر داشته باشیم. تا هر اندازه این بیمه را در جایگاه واقعی خود قراردهیم از آن سو می توانیم انتظاراتی را داشته باشیم که این بیمه بتواند تحولی عظیم را در وضعیت بیمه ای به وجود آورد. این بیمه برای سال های سال ماندگاری زیادی دارد و صنعت بیمه را با تحول همراه خواهد کرد ، از سوی دیگر هم انتظار می رود که وضعیت مربوط به زندگی مردم هم بهبود بیشتری خواهد یافت.

دلایل اصلی برای جلوگیری از رشد بیمه زندگی در ایران

تنها میزان رشدی که برای صنعت بیمه تخمین زده می شود یک رشد هشت درصدی خواهد بود. در بین کشورهای موجود می توانیم به یکی از مهم ترین آنها اشاره نماییم که همان کشور کره جنوبی خواهد بود. این نرخ برای کره جنوبی دوازده درصد در نظر گرفته می شود.  قیمت ها نیازمند اصلاح هستند و برنامه ریزی های موجود باید در شرایطی در نظر گرفته شوند که برای طولانی مدت بوده و به نفع مردم باشد. قیمت هایی رویایی را از سیستم پاک کنند و بیشتر به واقعیت ها رسیدگی کنند.

نظر شما درباره دلایل اصلی برای جلوگیری از رشد بیمه زندگی در ایران چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز