با توجه به طرح هایی که برای حذف دفترچه های بیمه وجود داشته در حال حاضر برخی از دفترچه های درمانی قدیمی که تصاویر از عکس واقعی را دارند تغییر می یابد.

نگاهی به دفترچه کاغذی خود داشته باشید. قطعا تاکنون متوجه خواهید شد که در این نوع از دفترچه ها عکس هایی که وجود دارد به صورت کاغذی طراحی شده اند. این عکس ها می تواند به فرد ارتباط داشته یا حتی نداشته باشد. برخی از تصاویر قدیمی تر و برخی هم فاقد شئونات اسلامی باشد. بنابراین برای آنکه چنین مشکلاتی به راحتی حذف شود نیاز داریم تا در سریع ترین زمان ممکن این کار را اصلاح کنیم و در اتدا عکس های کاغذی موجود در دفترچه ها را حذف نماییم.

دفترچه های بیمه بدون عکس های کاغذی

اصلاحی که در این رابطه صورت پذیرفته در خصوص استفاده از تصاویر به صورت الکترونیکی بر روی دفترچه های بیمه و خدمات درمانی خواهد بود. عکس ها با حالت محو وجود دارد اما به مراتب با ارزش تر از عکس های کاغذی خواهند بود زیرا برای ثبت آنها مراحل امنیتی بسیاری پشت سر گذاشته شده است. این خصوصیت به تنهایی برای بیمه تأمین اجتماعی بوده و در حال حاضر هیچ نوع بیمه دیگری این کار را انجام نمی دهد.

قرار دادن تصاویر به صورت عکس های کاغذی بر روی دفترچه بیمه این توانایی را دارد که به آسانی هویت یک فرد را بررسی نماید و شناسایی بهتری را انجام دهد. این سیستم می تواند به نفع افرادی باشد که به عنوان مستمری بگیر در حال استفاده از مزایای آن هستند. برخی ها به حالت سوء استفاده در حال بهره بردن از این مزایا بوده و در نتیجه می توان گفت که این وضعیت هیچ سودی برای آنها ندارد اما به ضرر سایر اقشار کم درآمدی است که حق و حقوق آنها به چنین ترتیبی کمتر خواهد شد. این عکس ها به این صورت شناسایی می شوند که از طریق سازمان ثبت احوال کشور در سیستم های مربوطه بررسی و در نهاییت تأیید خواهد شد.

دفترچه های بیمه بدون عکس های کاغذی

این تصاویر بر اساس سیستم های انگشت نگاری و ثبت کارت ملی تأیید می شود.  بنابراین هیچ راه گریزی برای آن وجود نخواهد داشت. در ابتدا پیش از آنکه بر روی دفترچه بیمه از آن استفاده کنند توسط سیستم ثبت احوال در بیمه تأمین اجتماعی این تصاویر گرفته و در آرشیو ذخیره خواهد شد. بنابراین در زمره ی خدمات قرار دارند و باید برای نام نویسی آنها اقدامات لازم را انجام دهید.

برای این کار نیاز است تا مدارک خود را در دست داشته باشید که این مدارک عبارتند از کارت ملی هوشمند، شناسانامه اصل که دارای شماره سریال برای دریافت خدمات از ثبت احوال باشد.

نظر شما درباره دفترچه های بیمه بدون عکس های کاغذی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز