در حال حاضر با توجه به آمارهای واصله و نظرسنجی های صورت پذیرفته از سوی مردم ، شرایط خوبی برای دفترچه های بیمه وجود ندارد.

دفترچه های بیمه ای در ایران یعنی تضمین خدمات درمانی خوب بدون آنکه سختی بر روی مردم تحمیل شود ، اما متأسفانه در این وضعیت نمی توان شرایط خوبی را برای آن در نظر داشت زیرا با توجه به تغییرات اخیر بیمارانی که در وضعیت بدتری از نظر ماهی قرار دارند و دهک های پایین تری هستند خدمات خوبی را دریافت نمی کنند اما هرچه وضعیت بیمه ای به سوی تکمیلی پیش برود یا آنکه وضعیت آن ها از نظر مالی بهتر باشد شرایط بهتری برای آنها رقم می خورد که این تفاوت ها تبعیض را نشان می دهد.

دفترچه های بیمه ای و بی اعتبار شدن آنها

در رابطه با خدماتی که از نظر بیمه ای وجود دارد نیاز است تا ما بهبود در خدمات و کیفیت آنها را در نظر داشته باشیم زیرا با چنین وضعیتی هیچ رضاتی وجود ندارد. دولتهم در این راستا باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد. صندوق های بیمه ای که در ایران وجود دارد وابستگی به دولت دارند که این وابستگی غیرقابل انکار خواهد بود. این وابستگی روز به روز بر روی کیفیت خدمات ارائه شده نیز تأثیر منفی خود را برجای می گذارد. کیفیت در این شرایط لطمه سنگینی می بیند.

در وضعیت بهداشتی و درمانی که در ایران حاکم است ما نمی توانیم هیچ نوع امیدی را ببینیم زیرا بیمه نقش اصلی خود را ایفا نمی کند. تنها به یک ابزاری برای دریافت پول از مردم تبدیل شده که در نهایت در زمانی که باید خدمات خود را ارائه دهد بلاتکلیف باقی می ماند و در نهایت باز هم مردم باید از جیب خود خرج کنند تا شاید روزی بیمه به آنها باز گرداند. درآمدی که در حال حاضر در این وضعیت اقتصادی برای مردم وجود دارد به نسبت قبل کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

دفترچه های بیمه ای و بی اعتبار شدن آنها

بیمار شدن یک فرد در خانواده مساوی است با خرج مبالغ هنگفت از تزریق داروها تا مراجعه به مطب های پزشکی و . . . همگی یعنی هدررفت هزینه هایی که روزی با وجود بیمه ها به حداقل ممکن می رسیدند. بیمه ها را باید از بخش دولتی جدا نمود ، زیرا این وابستگی به شرایط دولت بر روی کار آنها تأثیر منفی را برجای می گذارد. در حال حاضر درمان مردم اهمیتی ندارد و قطعا از این پس شاهد افزایش بیماری ها در جامعه خود خواهیم بود.بیشترین استرس هم اکنون بر مردم حاکم است و ریشه ی بسیاری از بیماری هم به این عامل باز می گردد.

نظر شما درباره دفترچه های بیمه ای و بی اعتبار شدن آنها چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

عصر تب ار