اختلالات روانپزشکی یکی از شایع ترین بیماری هایی است که هم اکنون در جامعه ما در حال پیشرفت می باشد و باید بسته حمایتی برای آن تعریف شود.

شاید در رابطه با حمایت های بیمه ای در خصوص بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی کم لطفی هایی صورت پذیرفته باشد . به عنوان مثال یکی از مهم ترین بخش هایی که مربوط به درمان آنها علاوه بر دارودرمانی که از اهمیت ویژه ای در تعیین دوز مصرف به موقع آنها برخوردار است می توانیم به مسئله مهم تر حمایت های پاراکلینیکی اشاره داشته باشیم. این افراد نیاز دارند تا برای کاهش هزینه های درمانی خود از این خدمات برای افزایش سرعت مربوط به روند بهبودی خود بهره ببرند.

درمان پرهزینه مربوط اختلالات روانپزشکی

در حال حاضر بررسی ها نشان می دهند که یکی از بیمه های پایه ای فعال در این رابطه بیمه سلامت است که حمایت های خود را نیز انجام می دهد. تا زمانی که نتوانیم پوشش بیمه ای از نوع بسته حمایتی را برای بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی فراهم کنیم خانواده های آنها تحت فشار برای تأمین نیازهای خود هستند. اما باز هم این حمایت های اندک کافی نخواهد بود. در این رابطه باید بر اساس نوع بیماری یک شخص بسته حمایتی آن را نیز تغییر دهند.

متأسفانه مشاوره های لازم در خصوص خدمات بیمه ای برای بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی داده نمی شود. البته هرچه بسته حمایتی بهتر باشد و بیمه تکمیلی هم مورد استفاده قرار گیرد ، در نهایت خدمات مشاوره از نوع روانشناسی و علاوه بر آن از نوع روانپزشکی هم ارائه خواهد شد. برخی از سازمان های بیمه ای این خدمات را در زمره ی تعهدات خود می دانند و در نهایت به آن عمل می کنند.

همانطور که گفته شد بیمه سلامت تعهدات پایه ای را نسبت به این بیماران دارد. افرادی که به اختلالات روانپزشکی مبتلا هستند ، معمولا از خدمات متنوعی برخوردار نیستند. مثلا می توانیم به زمان بستری آنها اشاره نماییم. در صورتی که بیماری از نوع حاد باشد تنها دو ماه و اگر بیماری از نوع مزمن باشد در حدود 4 ماه زمان برای بستری بودن آنها در نظر گرفته شده است. در نهایت پس از این دوره شش ماهه از تعهد بیمه ای نیز خارج خواهند شد.

درمان پرهزینه مربوط اختلالات روانپزشکی

برخی از بیماران دارای اختلالات روانپزشکی هم هستند که همزمان به بیماری های دیگری دچار می شوند که از جمله آنها می توان به اعتیاد اشاره نمود. از سوی سازمان های بیمه ای در نهایت هزینه مربوط به ترک یکی از بیماری ها یعنی اعتیاد در نظر گرفته نمی شود. این وظیفه بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است ، زیرا هزینه ی مربوط به ترک بالا می باشد و توسط سازمان بیمه ای توانایی برای پرداخت آن وجود ندارد.

نظر شما درباره درمان پرهزینه مربوط اختلالات روانپزشکی  چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.