در زندگی روستایی وجود دام یکی از بزرگترین نعمت‌ها به شمار می‌رود، اما این دامها‌ هم هزینه‌هایی دارند که بهتر است تا تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

بیمه‌ها می‌توانند خسارت‌های وارده را در هر زمینه‌ای به خوبی جبران نمایند. بنابراین برای آنکه بتوانیم این مشکلات را به خوبی حل کنیم یکی از بهترین راه حل‌ها آگاهی از اطلاعات بیمه‌ای موجود خواهد بود.

بیمه اجباری برای دام‎ها

خوشبختانه در خصوص برخی از مسائل که شاید برای برخی از افرادی که در زندگی خود با آنها سرو کار نداشته باشند اما به نوعی مصرف کننده هستند، بیمه‌ها توجهاتی دارند که از جمله آنها می‌توان به سلامت دامهای سبک و سنگین اشاره داشت که از این پس باید تحت پوشش بیمه اجباری قرار داشته باشند.

دام ها هم تحت پوشش بیمه قرار می گیرند؟

تفاهم نامه‎ای برای حل مشکلات دام

این تفاهم نامه در حقیقت بر اساس مشکلات متنوعی که برای دام‌ها رخ داده بین بیمه کشاورزی و همچنین اتحادیه مرکزی دامداران منعقد شده است. بر این اساس بیمه اجباری برای تمام افرادی که در حال نگهداری از دام‌های سبک و سنگین هستند وجود دارد و این بیمه‌ها حداکثر پوشش را در بر خواهند داشت. این تفاهم نامه از ارزش بالایی برخوردار است زیرا امروزه با توجه به هزینه‌های بالایی که برای نگهداری وجود دارد، آسیب به هر دام می‌تواند هزینه‌های بالایی را به دنبال داشته باشد که صندوق بیمه کشاورزی می‌تواند این مشکل را به آسانی حل کند.

جزئیات مربوط به بیمه نامه دام‌ها

برای افرادی که در این طرح بزرگ بیمه‎ای شرکت می‎کنند که به عنوان یک دام دار سبک و یا سنگین باشند بیمه نامه دام صادر خواهد شد که در آن تمامی جزئیات مربوط به هزینه‌ها و خسارت‌های تحت پوشش نیز ذکر می‌شود. علاوه بر آن طرحی هم از سوی اتحادیه وجود دارد تا تمامی دام‌هایی که وجود دارند چه سبک و چه سنگین باید از نظر هویتی مشخص شوند تا در صورت بروز هر نوع اتفاقی بتوانیم خسارت را به صاحب اصلی آنها پرداخت نماییم.

دام ها هم تحت پوشش بیمه قرار می گیرند؟

در طول سال اتفاق‌های متعددی برای دامها ممکن است رخ دهد. دام‎هایی که در کنار خیابان‌ها وجود دارند و در تصادفات از بین می‌روند یا بیماری‌هایی که اتفاق می‌افتد و به یکباره تعداد زیادی از آنها از بین می‌روند در زمره خطرات و خسارت‎های نگهداری بدون پشتوانه از دام‌ها خواهد بود که می‌تواند هدررفت سرمایه زیادی را به وجود آورد. بر همین اساس بیمه نامه دام توانایی پوشش خسارت‌های موجود را دارد.

نظر شما درباره تحت پوشش بیمه قرار گرفتن دام چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تسنیم نیوز