با توجه به گرامیداشت روز دیابت در هفته گذشته در ایران، در خصوص تأمین داروهای مربوط به بیماران دیابتی صحبت‎هایی ارائه شده است.

بیماران دیابتی در ایران درصد زیادی از آمار بیماران را به خود اختصاص می‎دهند که برخی از آنها علاوه بر بیماری دیابت از بیماری فشار خون نیز رنج می‎برند. همزمانی این دو بیماری با یکدیگر بسیار خطرناک می‎باشد، زیرا می تواند تیر خلاصی به سوی ناتوان شدن بدن ما باشد. احتمال وارد آمدن هر نوع آسیبی نیز دور از انتظار نخواهد بود، بنابراین چه خوب است که با پیگیری‎های هر روزه بتوان نقش خوبی در کنترل آنها ایفا نمود که در حال حاضر هم وزارت بهداشت در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

داروهای بیماران دیابت و بیمه ها

تمام داروهایی که برای یک بیمار دیابتی در نظر گرفته می‎شود با توجه به بار بالای این بیماری در ایران از جمله قرص‎ها و انسولین همگی تحت پوشش بیمه قرار دارند. بنابراین یک بیمار دیابتی نیازی ندارد هزینه‎های زیادی را برای بیماری خود بپردازد. بیماری دیابت به صورت آهسته و رفته رفته به فرد آسیب می‎زند، بنابراین پیش از آسیب رساندن به چشم‎ها و کلیه‎ها بهتر است تا با داروها این بیماری را تحت کنترل درآوریم. از منظر دارویی هم در زمان فعلی هیچ نوع کمبودی در این زمینه وجود ندارد و نمونه‎های خوب خارجی هم از آن در داروخانه‎ها موجود می‎باشد.

آمارها نشان می‎دهد که در حال حاضر حدود پنج میلیون نفر مبتلا به بیماری دیابت در ایران وجود دارد. این بیماری همزمان می‎تواند چندین عارضه را در پی داشته باشد، بنابراین پیگیری بیمار و اطرافیان او برای دوری از این عوارض نقش مهمی خواهد داشت. امروزه سن ابتلا به بیماری دیابت در ایران روبه کاهش است، بنابراین برنامه‎ریزی برای تحت کنترل قرار دادن این بیماری و بالا بردن حداقل سن ابتلا یکی از اهداف بلند مدت سیستم بهداشتی درمانی در کشور می‎باشد. اغلب افراد مبتلا به بیماری دیابت از نوع دو دچار هستند که نشان می‏‎دهد تغذیه نادرست و سبک زندگی اشتباه در ابتلا نقش بسزایی خواهد داشت.

داروهای بیماران دیابت و بیمه ها

بیماری دیابت و فشار خون هر دو در زمره‎ی بیماری‎های قرار دارند که معمولا علائم خاصی نداشته و در نتیجه زمانی متوجه آن خواهید شد که به یکی از اعضا آسیب وارد شود یا آنکه در آزمایشات دوره‎ای خود متوجه این بیماری شوید. شاید یکی از نگرانی‎های مبتلایان در خصوص خارجی بودن انسولین‌ها و اتمام آنها یا افزایش قیمت مربوط به آنها باشد، اما از این نظر  فعلا مشکلی وجود ندارد و دارو به اندازه نیاز در حال تولید بوده و در انبارها وجود دارد.

نظر شما درباره داروهای بیماران دیابت و بیمه ها چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

بهداشت نیوز