هموطنان ایرانی هر ساله تعطیلات نوروز را فرصتی برای سفر و دید و بازدیدهای سال نو می‎دانند. در این روزها با توجه به افزایش سفرهای شهری و بین شهری احتمال خطر و حادثه نیز بیشتر می‎شود. از این رو شرکت سهامی بیمه ایران به منظور رفاه حال هموطنان در ایام تعطیلات نوروز آماده ارائه خدمات بیمه‎ای به بیمه‎گذاران خواهد بود. یکی از این خدمات سامانه جامع رسیدگی پرداخت خسارت سیار و آنلاین می‏‎باشد.

امکانات بیمه ایران در گوشی‎های هوشمند

بیمه ایران در تهران بزرگ و کلانشهرهای کشور عزیزمان در ایام تعطیلات نوروز علاوه بر شعب ثابتی که برای پرداخت خسارت از طریق تیم سیار پرداخت خسارت، حوادث رانندگی ایام نوروز را به صورت میدانی رسیدگی خواهند کرد. برای دستیابی به سامانه پرداخت خسارت سیار کافی است اپلیکیشن بیمه ایران بر روی گوشی‎های هوشمند افراد نصب شود. این اپلیکیشن امکانات بسیار زیادی از قبیل اطلاع رسانی، اخبار بیمه‎ای، ارتباط با بیمه‎گذاران، نرخ‎دهی و از جمله خسارت پرداخت سیار را دارا می‎باشد.

بیمه گذاران می‎توانند با فشردن کلید تصادف کردی؟ اینجا کلیک کن . . . ، اطلاعات بیمه، اطلاعات خودرو، اطلاعات بیمه گذار و همچنین محل دقیق حادثه را به صورت الکترونیکی به مرکز تماس شرکت سهامی بیمه ایران اعلام نموده و در جریان وضعیت رسیدگی از قبیل اعزام تیم خسارت سیار و محل ساده و مسیر حرکت قرار گیرند.

خسارت سیار

زیان دیدگان حوادث رانندگی که دارای بیمه نامه بیمه ی ایران هستند، در زمان وقوع حادثه از طریق شماره تلفن 09668 در سرتاسر کشور با این شماره می‎توانند تماس حاصل کنند. تماس زیان دیدگان از طریق پیشخوان بیمه ایران می‎تواند دسترسی زیان دیدگان را به شعب پرداخت خسارت سیار و یا به تیم‎های پرداخت خسارت سیار بیمه ایران به صورت هوشمند ایجاد کنند. در نتیجه بلافاصله خسارت‎های ایجاد شده از طریق زیر ساخت‎های هوشمند شرکت بیمه ایران به تیم‎های خسارت سیار ابلاغ خواهد شد.

نحوه کارکرد سامانه مدیریت خسارت سیار

سامانه مدیریت خسارت سیار با استفاده از نقشه‌های چند لایه شهری و معابر با اعلام خسارت محل دقیق خودروی حادثه دیده را روی نقشه نمایش می‌دهد و به صورت هوشمند، نزدیکترین تیم خسارت سیار رسیدگی کننده را پیشنهاد نموده و آن را به محل حادثه اعزام می‎نماید و با حضور تیم در محل، مشخصات زیان دیده و مقصر حادثه دریافت و اعلام می‎شود.

تیم خسارت سیار به صورت الکترونیکی و با استفاده از دستگاههایی به نام (پی دی ای) ارتباط‎های مخابراتی پرونده خسارت را تشکیل و از مستندات هر دو وسیله نقلیه، زیان دیده و مقصر، تصاویری تهیه نموده و خسارت را برآورد می‎نمایند. این خسارت در اولین سیکل بانکی به حساب زیان دیده واریز می‌شود.

واحدهای اجرایی خسارت سیار در ایام نوروز از ساعت 8 تا 14 در نقاط مختلف و ورودی و خروجی تهران مستقر می‌باشند. در پایان این شرکت سفر خوب و خوشی را برای بیمه شدگان خود آرزو کرده و امید دارد که امسال سالی کم خطر و کم تصادف رقم زده شود.