همیشه خدمات و کالاهایی که در اختیار مشتری قرار میگیرند بهصورت حضوری و قابل لمس نیستند و خدمات بیمهای هم در این زمره قرار دارند.
ما خدمات بیمهای را نمیبینیم، به همین دلیل برای هزینه کردن آن کمی دیر اقدام میکنیم. نباید در این راه سخت قدم برداشت، زیرا بیمه میتواند آینده شما را تأمین کند و از حالتی به حالت دیگر تبدیل کند.
مهارت برای جذب مشتری
آن دسته از افرادی که کار خدمات بیمهای را انجام میدهند باید مهارت صحبت کردن و جلب نظر دیگران را بیاموزند. در حقیقت باید به نوعی با صحبت خود به عنوان یک هنر بتوان افراد را برای دریافت خدمات بیمه تشویق کرد.
دقیقا فروشندگان خدمات بیمهای باید به نوعی هنرمندانه این خدمات را به افراد بفروشند. باید خود را جای افرادی که تقاضای بیمه دارند قرار دهید و همزاد پنداری کنید تا بتوانید آنچه که به صلاح آنان میباشد را به عنوان خدمات بیمهای معرفی نمایید.
افراد فروشنده باید با تصویرسازی ذهنی و قصه پردازی بتوانند هر کدام از خدمات بیمهای را به گونهای تعریف کنند که گویی در همان لحظه، همان ماجرا برای آنان اتفاق افتاده و به گونهای باید فرد را هم به همراه خود در این قصه بیاورند تا او هم با مزیت استفاده از خدمات بیمهای آشنایی بیشتری داشته باشد.
قدم اول؛ فن بیان خوب
باید آتش سوزی، تصادف، حوادث گوناگون، بیماریهای مختلف را به نوعی برای فرد تداعی کنید که گویی برای وی اتفاق افتاده و باید تصمیم بگیرد. در صورتی که شاید هیچوقت تصادف نکرده باشد، یا دچار بیماریهای سخت درمان نشده باشد یا منزل وی دچار حریق نشده باشد. این تصویرسازی به هیچ صورتی در ذهن فرد انجام نمیشود؛ مگر آنکه فروشنده مربوطه دارای فن بیان بسیار خوب باشد.
فروشنده خدمات بیمهای در لحن صحبت خود باید از احساس نهایت استفاده را ببرد و با جملاتی غیرتأکیدی این کار را انجام دهد. زیرا اگر خریدار متوجه شود که تأکید و بایدی در کار است از خرید خود منصرف میشود.
پس فروش خدماتی همچون بیمههای مختلف از جمله شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه آتش سوزی کار چندان مشکلی نیست و تنها راهکار برای جلب مشتری صحبت کردن است. زیرا همچون یک سوپرمارکت کالایی را برای نشان دادن به خریدار ندارید تا بتوانید حقیقت نفعهایی که برای افراد به وجود میآید را در آن قالب نشان دهید. به امید روزی که مردم عزیزمان بیش از پیش با حقیقت واقعی بیمه روبه رو شوند و میزان فروش این خدمات هم افزایش یابد.