متأسفانه یکی از اقدامات اخیر که بازتاب‎های مختلفی را هم در پی داشته در خصوص خارج کردن تعداد زیادی از بیماران تالاسمی از بیمه بوده است.

همانطور که اطلاع دارید یکی از مهمترین بیماری‎های موجود، بیماری تالاسمی ماژور میباشد. بیماران مبتلا به این بیماری معمولا دردهای زیادی میکشند و باید از داروهای خاصی بهره ببرند در صورتی که این داروها را استفاده نکنند سیستم خونی آنها دچار اشکال شده و علائم ناخوشایندی نیز دیده خواهد شد.  تعداد بیماران مبتلا به تالاسمی بسیار فراتر از تصور ماست. خوشبختانه با توجه به اقدامات اخیر که صورت پذیرفته تعداد مبتلایان کمتر از قبل شده است.

خارج کردن تعداد زیادی از بیماران تالاسمی از بیمه

پوشش‎های بیمه‎ای برای بیماران خاص در ایران با رشد خوبی همراه بوده و روز به روز هم بر تعداد افراد عضو افزوده شده، اما در خصوص بیماران تالاسمی در حدود چهارهزار و پانصد نفر از پوشش بیمه‎ای خارج شده‎اند. بیماران تالاسمی در پوشش بیمه‎ای خود هزینه‎هایی کمتر را برای بیماری خود پرداخت می‎کنند اما اگر از پوشش این بیمه خارج شوند قطعا هزینه‎ها چندین برابر می‎شود و پرداخت کردن آنها بسیار سخت خواهد بود. بار چنین بیماری‎هایی و تحمل آن برای هر خانواده‎ای سنگین است، بخصوص این بیماران که هر روز باید هزینه‎هایی مختلف را پرداخت نمایند.

در رابطه با پوشش بیمه‌ای مربوط به بیماران تالاسمی چندین سازمان بیمه‎ای برای آنکه بتوانند هزینه‌های خود را پرداخت کنند اقدامات متنوعی را انجام می‎دهند. یکی از این اقدامات در رابطه با حذف تعداد زیادی از افراد بیمار تالاسمی می‎باشد که در سالهای گذشته تحت پوشش بوده‌‎اند. در این صورت هزینه‎های پرداخت برای بیمه‎ها کم می‎شود اما برای خانواده‌ها بیشتر خواهد شد.

خارج کردن تعداد زیادی از بیماران تالاسمی از بیمه

در اولویت بیمه‎ها بیمارانی قرار دارند که خون تزریق می‎کنند، این در حالی است که عموما بیشتر آنها خونی تزریق نمی‎کنند، به جای خون از دارو استفاده می‎کنند. بدین ترتیب بیشتر آنها از محدوده خارج شده‎اند. حال این بیماران که باید قرص استفاده کنند هزینه‎ای در حدود سیصد هزار تومان را پرداخت می‎کنند که هزینه‎ای بسیار زیاد است و تهیه‎ی آن برای همه امکان پذیر نیست. این اقدام در حالی است که شورای عالی بیمه از آن انتقاد کرده و آن را اقدامی ناشایست می‎داند.

نظر شما درباره خارج کردن تعداد زیادی از بیماران تالاسمی از بیمه چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز