تاکنون مشکلات بسیار زیادی بر سر راه شرکت‌های بیمه ای دولتی و خصوصی قرار گرفته است. این شرکت‎های با توان مدیریتی و مالی خود درصد بسیار کمی از این مشکلات را حل نموده‎اند. اما تنها چند درصد کافی نیست و این رشته سر درازی در پیش خواهد داشت. معمولا در هر جایی مشکل باید به صورت ریشه‎ای حل شود و در رابطه با بحران‎های بیمه‎ای هم همین موضوع صدق می‎کند.

حل بحران های بیمه ای با چند راهکار بسیار مهم

مدیران شرکت‎های بیمه‎ای باید به رمزهای موفقیت در شرکت‎های بزرگ دنیا توجه داشته باشند. چگونه یک شرکت با وجود مشکلات بسیار فراوان بر سر راه خود توانسته در مدت زمان نسبت مناسبی این مشکلات را حل نماید و پس از عبور از مرحله رکود به رشد و پیشرفت چشمگیری نائل شود. قطعا بررسی چنین مواردی ما را با ابتدایی‎ترین مسائل بیشتر آشنا خواهد کرد.

 

شرکت بیمه ای بزرگ با نام IBM

شرکت مشهور IBM نیز همانند هر شرکت بزرگ دیگری در زمان های مختلف کاری با مسائل مالی و مشکلاتی همراه بوده که خوشبختانه با مدیریت بسیار کارآمد و کارکنانی نمونه از پس آنها برآمده و حالا در کمترین زمان ممکن به پیشرفت چشمگیری دست یافته است. این شرکت دوست دارد تا شرکت‎های بیمه‎ای دیگر را در این راه کمک کند و به همین منظور از یک سری رموز کاری خود پرده برداری کرده است.

حل بحران های بیمه ای با چند راهکار بسیار مهم

یکی از بزرگترین و بهترین موفقیت‎هایی که شرکت مذکور به آن افتخار دارد به روزرسانی اطلاعات مشتری‎های فعلی می‎باشد. به چنین ترتیبی آمار واقعی از تعداد مشتریان در دست خواهد بود و مدیران هم با برنامه ریزی‎های بهتری برای درصد فعال خود برنامه ریزی انجام می‎دهند. کارکنان در این رابطه تنها به اطلاعات نهایی دسترسی دارند و این خود بسیار مهم می‎باشد.

برای خروج از بحران‎های بیمه‎ای آشنایی با اطلاعات درست و به دور از تقلب و ریاکاری اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل یکی از راهکارهای بسیار مهم اما ساده در این شرکت بزرگ اطلاعات صحیح داشتن از مشتری‎های فعلی می‎باشد. یک شرکت بیمه‎ای برای هر نوع بحران خود باید راه حلی داشته باشد. در غیر این صورت پس از هربار تغییر با یک شوک مواجه خواهد شد و ندانستن برخورد با چنین شوک‎هایی بسیار زیان بار خواهد بود.

 

راهکار دوم

راه بعدی برای حل بحران‎های بیمه‎ای تغییر در شیوه قدیمی کار می‎باشد. شیوه قدیمی کارها یعنی کاغذبازی‎های مختلف اداره‎ای که سردرگمی و گم شدن یک سری اطلاعات مهم در میان آنها، تلف شدن وقت و . . . از معایب آنها بوده باید جای خود را به یک سیستم رسمی و بزرگ و سرتاسری دیگری بدهد. این سیستم همان یکپارچه شدن از طریق نرم افزارهای خاص می‎باشد.

حل بحران های بیمه ای با چند راهکار بسیار مهم

همه کارکنان و مدیران شرکت‎های بیمه‎ای با چنین روشی یک سری اطلاعات پایه‎ای و یکپارچه را جستجو خواهند کرد. این اطلاعات در کمترین زمان ممکن به دست آنها خواهد رسید و تقلب در این کار بسیار کمتر از شرایط پیشین مشاهده خواهد شد. بنابراین راه حلی بسیاری امن و مطمئن خواهد بود که برای به واقعیت پیوستن آن تنها راه اندازی همان سیستم یکپارچه موردنیاز می‎باشد.

 

راهکار سوم

راهکار سوم توجه به رونمایی از توان مالی آن هم به صورت کاملا واقعی به دور از ریاکاری خواهد بود. یک فرد برای تصمیم گیری و ورود به شرکت بیمه‎ای باید از آینده شرکت خود مطمئن باشد باید مطمئن باشد که آیا این شرکت در بحران‎های بیمه‎ای به تمام تعهدات خود عمل خواهد کرد یا خیر. این موضوع بسیار حائز اهمیت است. توجه به آن می‎تواند یک شرکت را از گرفتاری‎های مالی باخبر سازد.

حل بحران های بیمه ای با چند راهکار بسیار مهم

برخی از شرکت های بیمه ای وجود دارند که معمولا صورت های مالی خود را از دید همگان پنهان می دارند از نظر آنها این کار بسیار به نفع خواهد بود و هیچ فردی نمی تواند ادامه ی روند کاری آنها را با مشکل مواجه کند. حتی اگر رفع مشکلات مالی و بحران های بیمه ای به سال های زیادی هم به طول انجامد مهم نیست ، اما محفوظ ماندن اطلاعات بیمه ای از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

 

راهکار چهارم

راهکار بعدی به استفاده درست از منابع موجود در جهت رشد و پیشرفت اشاره دارد. در حقیقت شما می‎توانید در مقیاس بزرگی از منابع مالی خود بهره ببرید اما همانطور که می‎دانید این مقیاس بسیار بزرگ هیچ دردی را از شما دوا نخواهد کرد. بیشتر متحمل ضرر خواهید شد و سوددهی روز به روز کاهش خواهد یافت. پس یک نوع برنامه ریزی برای هزینه‎ها می‎تواند شما را از بحران‎های بیمه‎ای رها گرداند.

منظور به خرج دادن خساست نیست، بلکه هدفمند خرج کردن است. به عنوان مثال در کاری سرمایه گذاری کنید که می‎دانید این کار سودی را برای شما به همراه خواهد داشت. یکی از راه حل‎ها جلب مشتری های جدید و وارد کردن آنها به سیستم می‎باشد. برای این جذب باید هزینه‎ای را بپردازید اما قطعا این هزینه برای شما با سوددهی نیز همراه خواهد بود. پس با یک مدیریت ساده بر روی خرج‎های خود تمرکز داشته باشید و مابقی آنها را به موقع پس‎انداز نمایید.

منبع:

ریسک نیوز