معمولا خرید حلقه نامزدی یکی از مهمترین کارهایی است که هر زوجی قبل از ازدواج خود انجام می‎دهند. در ایران این مراسم با حضور خانواده‎ها برگزار می‎شود. اما در سایر کشورها اینگونه نیست. قیمت حلقه نامزدی متوسطی که در ایران وجود دارد با دیگر کشورها تفاوت دارد. در کشورهای خارجی حلقه نامزدی در گران‌ترین قیمت خریداری می‌شود. حتی گاهی اندازه الماس به کار رفته بر روی حلقه برای طرفین حائز اهمیت است. این موضوع در میان هنرپیشه‎ها و افراد معروف بیشتر دیده می‌شود.

حلقه نامزدی

نامزدی، پیش‎درآمدی برای زندگی

دوران نامزدی یکی از زیباترین دوران‌های زندگی محسوب می‌شود. البته گاهی نیز در این دوران شیرین برخی اختلافات نمایان و عیب‌ها دیده می‌شود. این اختلا‎ف‌ها گاهی ممکن است به جدایی نیز بیانجامد. در ایران پس از جدایی قریب به اتفاق خانم‎ها حلقه خود را به خانواده مرد پس می‌دهند. در کشورهای دیگر بیمه‎ای از سوی شرکت‌های بیمه وضع شده و به نام بیمه حلقه نامزدی مشهور است. این بیمه همانطور که از نام پیداست تمامی مسئولیت‎های ناشی از فقدان حلقه را تقبل می‌کند!

هنگامی که یک زوج تصمیم به نامزدی تصمیم می‎گیرند این بیمه در جریان خواهد بود. همچنین حلقه نامزدی خریداری شده را نزد خود محفوظ نگه می‌دارد. علاوه بر بر هم خوردن مراسم نامزدی، ممکن است حلقه خریداری شده که قیمتی هم می‎باشد مفقود شده و یا حتی آسیب ببیند. در این شرایط هم بیمه حلقه نامزدی تمام هزینه‌ها را متقبل خواهد شد و به اندازه ارزش مالی آن حلقه پرداخت خسارت را انجام خواهد کرد.