بیمه یکی از پشتوانه‎های مالی و انگیزشی توسط پرداخت حق بیمه برای زندگی هر فردی به شمار می‎رود که متأسفانه در سالهای اخیر با بی مهری نیز مواجه شده است.

حق بیمه پرداختی به چه معناست؟

بیمه کردن می‎تواند در خصوص یک شخص یا اموال او باشد. به عنوان مثال بیمه‎های عمر و زندگی به یک فرد تعلق دارد اما بیمه‎هایی که در خصوص آتش سوزی و . . . هستند در خصوص اموال افراد خواهند بود. بنابراین در صورتی که اتفاقی به صورت ناگهانی رخ دهد، شرکت بیمه وظیفه دارد تا به آنچه که قول داده عمل نماید. خسارت‌های مختلف را پرداخت نماید و فرد را از گرفتاری‎های مالی و جانی به وجود آمده نجات دهد.

حق بیمه پرداختی به چه معناست؟

مزایای حق بیمه

فردی که به عنوان بیمه گذار دوست دارد تا از این مزایا بهره ببرید به نوعی سرمایه گذاری را انجام می‎دهد. هیچ سرمایه گذاری بدون پرداخت یک هزینه مالی صورت نمی‎پذیرد. بنابراین شما در ابتدا باید پولی را به عنوان حق بیمه صورت ماهانه یا سالانه به بیمه گر که در اغلب موارد یک شرکت می‎باشد اعطا نمایید.

پس از آن این روند را برای سالهای متمادی انجام داده و در نهایت اگر مشکلی از نظر بیمه‎ای برای شما به وجود آمد، بیمه گر وظیفه دارد به بندهایی که در قبال آن پول از شما دریافت نموده عمل کند.

شرکت‌های بیمه در ابتدای راه با سرمایه‎ای اندک وارد عمل می‎شوند. اما در نهایت این سرمایه با پول مردم بیشتر از قبل شده و توانایی پرداخت اکثر خسارت‎ها را به این شرکت‎ها می‎بخشد. امروزه استفاده از بیمه به نسبت قبل بسیار کمتر شده و به همین دلیل از نظر بیمه‎ای در سطح جهان در رتبه‎های پایینی قرار داریم.

افرادی وجود دارند که تاکنون با مزایای بیمه‎ای آشنا نشده و دوست دارند تا به صورت آزاد فعالیت داشته باشند. از نظر این افراد اتفاق هر چند وقت یکبار رخ می‎دهد بنابراین نیازی نیست که برای جلوگیری از آن حق بیمه به صورت ماهانه پرداخت شود.

حق بیمه پرداختی به چه معناست؟

تفاوت در خصوص حق بیمه‎ها

برخی از بیمه‎ها به صورت  اجباری بوده و فرد باید آن را پرداخت کند. اما برخی دیگر جنبه اختیاری دارد و در نتیجه نیاز به اجبار برای پرداخت نیست. فردی را در نظر بگیرید که قصد دارد تا بیمه عمر و سرمایه گذاری را افتتاح کند. پس از چند سال پرداخت حق بیمه شرایطی برای او به وجود می‎آید که نمی‎تواند ادامه دهد. بیمه گر موظف است هرآنچه از سرمایه او باقی مانده را به حساب او واریز کند. اما در خصوص بیمه شخص ثالث حالت اجبار وجود دارد. در صورتی که فردی حق بیمه را پرداخت نکند، نه تنها جریمه بلکه حق استفاده از وسیله نقلیه را ندارد.

برخی از مواقع در خصوص زمان پرداخت حق بیمه میزان زیاد شدن یا کم شدن آن تغییراتی در قرارداد اصلی منعقد می‎شود که باید این قرارداد را به دقت مورد مطالعه خویش قرار دهید. علاوه بر آن روش پرداختی حق بیمه بر اساس شرایط شرکت می‎تواند به صورت نقدی یا غیر نقدی باشد.

نظر شما درباره حق بیمه پرداختی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

http://www.asretebar.com/Home/News/143911?ref=tnews