بیمه ایران یکی از بیمه‎های دولتی و همیشه فعال در زمینه فعالیت‎های بیمه‎ای کشور به شمار می‎رود و همه ساله در زمان اربعین حسینی نیز یار و یاور زائران می‎باشد.

حضور بیمه ایران در اربعین

بیمه ایران همسفر زائران اربعین

برخی چنین تصور می‎کنند که اربعین حسینی یک مراسم مذهبی می‎باشد و حضور بیمه‎ها در این شرایط معنایی ندارد. اما این تصور کاملا اشتباه است، اربعین حسینی یک تجمع بسیار بزرگ از دوستداران عاشورا و امام حسین می‎باشد که همه ساله در چنین ایامی راهپیمایی‎های سرتاسری در کل جهان از کشور مبدأ تا کشور مقصد یعنی عراق و در دل کربلا صورت می‎پذیرد. این مسیر خود همواره با مخاطراتی همراه می‎باشد، به همین دلیل بیمه شدن زائران یکی از اصلی‎ترین کارها برای حفظ سلامتی جسمی و معنوی آنها می‎باشد.

بیمه ایران در این راستا قصد دارد تا افرادی که بر اساس عقیده و نذر خود به صورت تکی و همچنین افرادی که به صورت کاملا گروه در گروه‎های بزرگ قصد سفر به کربلا را دارند، بیمه نماید. پس فردی ندارد که زائران عزیز یک نفر باشند یا صد نفر به هر تعدادی که در یک گروه قرار داشته باشند در عضویت این بیمه قرار خواهند گرفت.

بیمه ایران دسته‎ای خاص از بیمه‎های مهم را برای زائران در نظر گرفته است، این بیمه‎ها عبارتند از بیمه‎های عمر، بیمه‎های مربوط به درمان، بیمه‎های مربوط به حوادث که همگی این بیمه‌‎ها تنها با یک حق بیمه شانزده هزارتومانی قابلیت فعال شدن برای هر یک نفر زائر را دارد. این پوشش‎های بیمه‎ای برای هر زائری یکی از اولویت‎های سفر به شمار می‎رود تا او و خانواده او با آرامش خاطر به فریضه‎های دینی خود عمل نمایند.

حضور بیمه ایران در اربعین

هزینه‎های تقبل شده برای بیمه زائران

در صورتی که در جریان سفر برای اربعین حسینی زائر با مشکلاتی همراه شود و در طی اتفاقات نقص عضوی پیش آید دویست میلیون تومان پرداخت خسارت، اگر بر اثر حادثه ای فوت صورت گیرد، دویست میلیوت تومان، تمامی هزینه‌های بستری شدن وی در بیمارستان‎ها تا سقف دویست میلیون تومان از سوی بیمه ایران قابل پرداخت می‎باشد. تمامی زائرانی که به عضویت بیمه ایران برای این سفر مهم در آیند توجه داشته باشند که باید در حدود بیست کیلومتر از ایران به سوی کربلا خارج شوند و تنها در مدت زمان یک ماهه تا سوم آذر می‎توانند از این بیمه بهره ببرند.

حضور بیمه ایران در اربعین

شاید بسیاری از افراد پایین بودن نرخ حق بیمه را دلیلی برای پرداخت نکردن خسارت‎های ثبت شده می‎دانند، در حالی که این قیمت‎ها بدون در نظر گرفتن هیچ سودی تعیین شده است. قطعا با احتساب سودهای بیشتر این نرخ فراتر در نظر گرفته می‎شد و همواره قابل پرداخت برای هر زائری نبود. پس با دیدی منطقی و دینی به این سفر معنوی تمامی امورات آن نیز بدون احتساب هیچ سودی در نظر گرفته شده است. تمامی مسئولیت‎های ذکر شده را یک کارگزار بیمه‎ای برعهده خواهد گرفت که این کارگزار بیمه همواره مورد تأیید بیمه ایران و سازمان حج و زیارت قرار دارد. اما همواره بر روی فعالیت‎های ارائه شده توسط این کارگزار بیمه نظارت‎های سختی وجود دارد تا در کیفیت کار تغییری رخ ندهد.

نظر شما درباره حضور بیمه ایران در اربعین چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز