از ماه‎ها قبل خبرهایی در خصوص حذف دفترچه‎های بیمه سلامت وجود داشت که خوشبختانه در یکی از استان‌های کشور این کار به صورت رسمی در حال پیگیری می‎باشد.

استان کردستان اولین استانی است که قصد دارد تا دفترچه بیمه سلامت را از حالت روتین بردارد و به شکلی قابل استفاده کند که دیگر نیازی به دفترچه‎های کاغذی نبوده و در نهایت در سیستم تمامی اطلاعات ذخیره گردد. این طرح قابل تقدیر است، زیرا می‎تواند بسیاری از مشکلات را در این زمینه از سر راه بردارد. با حذف شدن دیگر گم شدن دفترچه و کثیف شدن برگه‎ها و مشکلات این چنینی وجود ندارد و می‎توان از سیستم تمامی اطلاعات فرد را در دسترس قرار داد. البته این کار نیاز دارد تا تمامی اطلاعات موجود از طریق زیرساخت‎های کامپیوتری قابل استفاده شود.

حذف شدن دفترچه بیمه سلامت

حذف دفترچه در کردستان

در استان کردستان این فعالیت به صورت رسمی آغاز شده و در حال حاضر استفاده از سامانه مربوطه در یکی از بیمارستان‎های این استان یعنی بیمارستان کوثر به صورت آزمایشی در حال انجام می‎باشد. در صورت موفقیت این طرح به دیگر مراکز درمانی هم انتقال خواهد یافت. از این پس دیگر دفترچه بیمه سلامت در استان کردستان معنایی ندارد و تنها با استفاده از مشخصات فردی تمامی اطلاعات بیمه‎ای یک شخص قابل مشاهده است.

حذف شدن دفترچه بیمه سلامت

زمانی که  دفترچه بیمه سلامت حذف شود دیگر نیازی نیست که در شرایط اورژانسی از این دفترچه استفاده شود. در صورت مریض شدن یکی از اعضای خانواده خود مایلید تا در سریع‎ترین زمان ممکن او را به مرکز درمانی برسانید. دیگر در این لحظه فکر پیدا کردن دفترچه بیمه به ذهن نمی‎رسد. در نهایت پس از ورود به بیمارستان مدارکی برای پذیرش از شما خواسته می‎شود که یکی از آنها دفترچه بیمه است و در آن زمان باید دوباره به منزل مراجعه نمود. اما در صورت حذف شدن دفترچه بیمه سلامت و در آینده‎ای دور به حذف شدن تمامی دفترچه‎های بیمه خواهیم رسید که از این طریق به صورت سیستمی تمامی کارها انجام خواهند شد.

حذف شدن دفترچه بیمه سلامت

هدف از حذف شدن دفترچه‎های بیمه سلامت

هدف از حذف شدن دفترچه‎های بیمه سلامت به این موضوع اشاره دارد که زمان بستری به حداقل کاهش یابد. خدمات نیز به نحو احسن انجام شده و طول مدت ترخیص از بیمارستان کاهش یابد. از این روش حتی می‎توان به آمارهای دقیق‌تری در زمینه فعالیت‎های مربوط به خدمات درمانی و . . . رسید که این سازمان را با برنامه ریزی‎های منطقی‎تری مواجه خواهد کرد.

نظر شما درباره حذف شدن دفترچه بیمه سلامت چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

http://tnews.ir/%d9%88%d8%a7%d8%ad%d8%af-%d9%85%d8%b1%da%a9%d8%b2%db%8c-%d8%ae%d8%a8%d8%b1/6563110311218.html#%d8%af%d9%81%d8%aa%d8%b1%da%86%d9%87-%d8%a8%db%8c%d9%85%d9%87-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%ad%d8%b0%d9%81