در ماه‎های گذشته خبرهایی مبنی بر حذف دفترچه ها اعلام گردید. اما این خبر تنها در رابطه با حوزه‎ای خاص ادامه خواهد داشت.

حذف دفترچه ها قطعی شد!

گمانه‌زنی‌ها در مورد حذف دفترچه‎ها

خبر حذف دفترچه های درمانی آن هم به صورت قطعی خبر صحیح می‎باشد. اما باید همواره به این موضوع توجه داشت که این خبر حذف در رابطه با دفترچه‌هایی است که مربوط به خدمات بستری خواهند بود. یعنی زمانی که شرایط اورژانسی و بحرانی برای افراد اتفاق می‌افتد و دسترسی به دفترچه‎های درمانی خود ندارند یکی از بهترین شرایط نبود شرط استفاده از دفترچه‎ها می‎باشد. در این صورت می‌توان با استفاده از سیستم به راحتی اطلاعات فرد را به دست آورد و اقدامات لازم را برای کاهش هزینه‌ها در نظر داشت.

اما در رابطه با بیمه سلامت حذف دفترچهها در زمان بستری قطعی خواهد بود. این بستری شدن تنها برای بیمارستان‎هایی در نظر گرفته شده که خدمات مربوط به فعالیت‎های دولتی را انجام می‌دهند. شروع اجرای طرح از سال 97 خواهد بود و تا پیش از آن انجام نخواهد گرفت. این خبری است که از سوی مدیرعامل بیمه سلامت منتشر شده است. در حال حاضر خدمات مربوطه در رابطه با خدمات بستری می‌باشد.

حذف دفترچه ها قطعی شد!

نحوه فعالیت و جایگزینی دفترچه‎ها

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیمه سلامت قصد دارد تا در سالهای بعد استفاده از دفترچه را برای فعالیت‎های دیگر یعنی خدمات مربوط به بخش سرپایی هم انجام دهد. تلاش‌ها به این امید در حال انجام می‌باشد که تا پایان شش ماه ابتدایی سال آینده بتوان تا حد امکان از دفترچه ها بخصوص در رابطه با بخش بستری استفاده ننموده و این را به صورت یک قانون همگانی اجرا نمود. در زمینه همپوشانی‌ها باید تلاش‌ها و سیستم‌های جدیدتری تعریف شود تا بتواند یک فرد را تنها برای بیمه سلامت تحت پوشش قرار داده و از تخلفات در این زمینه پیشگیری به عمل آورد. اکثر همپوشانی‌هایی که در رابطه با بیمه سلامت وجود دارد در زمینه فعالیت‌های بیمه‌ای مربوط به سربازان کشور است.

حذف دفترچه ها قطعی شد!

بیمه سلامت با همکاری نیروهای مسلح قصد دارد تا این همپوشانی را به اتمام برساند. علاوه بر آن به همکاری با سازمان تأمین اجتماعی هم خواهد پرداخت تا بتواند از موارد جدید و همچنین از تمدیدهای مختلف در این رابطه پیشگیری به عمل آورد. بیمه سلامت همواره قصد دارد تا در سال جدید به طرح‌های مختلفی برای سودرسانی بپردازد. این سازمان بیمه‌ای قصد دارد تا با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور طرح همکاری ریخته و بر اساس استانداردهای لازم در زمینه معاینات به خدمات بهتری بپردازد.

نظر شما درباره حذف دفترچه ها چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز