بیمه سلامت بیمه‎ای است که در زمینه سلامت ارائه خدمت می‌کند، این بیمه در حال حاضر با مشکلاتی مواجه است. خبری در رابطه با قطع شدن خدمات رایگان نیز ارائه شده که خبری کذب است.

 تکذیب خبر اتمام بیمه سلامت رایگان

برخی از رسانه‎های اجتماعی و . . . در خصوص بیمه سلامت اخباری را منتشر کرده‎اند، اما واقعیت امر این است که چنین اخباری صحت ندارند. این اخبار به این موضوع اشاره دارد که بیمه سلامت به صورت رایگان دیگر خدمتی ارائه نمی‎دهد. برنامه ریزی بیمه سلامت بر این اساس بوده که بتواند بیشترین تمرکز خود را بر روی کمک به مردم با مشکل مالی انجام دهد، در این شرایط چنین تغییری غیر منطقی به نظر می‎رسد. از بین استان‌هایی که در این زمینه خدمت ارائه می‎کنند درصد بالایی را استان فارس به خود اختصاص داده است.

تکذیب خبر اتمام بیمه سلامت رایگان

بدهی‌هایی برای بیمه سلامت وجود دارد که در اکثر موارد این بدهی‎ها به داروخانه‎ها و همچنین بیمارستان ها هم اختصاص پیدا می‎کند. درصدی از این بیمه برای داروخانه‌ها پرداخت شده که بیشتر آنها هم به داروخانه‎هایی که به صورت خصوصی ارائه خدمت می‌کنند تعلق دارد. از جمله تلاش‎هایی که بیمه سلامت قصد انجام ان را دارد می‎توان به معوقه‎های مربوط به حقوق که پزشکان در رأس و پس از آن داروخانه‌ها اشاره داشت. تمهیداتی اندیشیده شده که خوشبختانه بخش مربوط به داروخانه‎ها پرداخت و تلاش‎هایی در زمینه پرداخت معوقه‌های پزشکان هم در نظر گرفته شده است. بیمه سلامت قصد دارد تا پرداختی‎های خود را به صورت ماهانه انجام دهد تا رضایت کارمندان مربوط به این طرح را نیز به دست آورد.

افراد تحت پوشش در این رابطه افرادی هستند که از بیمه‎های متفاوتی بهره می‎برند. به عنوان مثال می‎توان بیمه کمیته امداد را نمونه‎ای از آنها دانست. در این زمینه دیگر نیازی نیست که از دفترچه استفاده شود. اکثر داروها تحت پوشش این بیمه قرار دارند و بنابراین تغییری در شرایط ارائه خدمت به وجود نخواهد آمد.

تکذیب خبر اتمام بیمه سلامت رایگان

البته از بین بیماری‎های مختلف یک سری از آنها وجود دارند که نیازمند بررسی بیشتر هستند، این بیماری‎ها را می‎توان به بیماری‎های تحت بررسی و حمایت اطلاق کرد اما برای آنکه بتوان شرایط بهتری را به وجود آورد نیاز داریم تا منابع مالی بهتری داشته باشیم. در آینده‎ای نزدیک بیماری‎های مثل بیماری‎های متابولیکی همانند دیابت، همچنین اوتیسم و دیگر بیماری‌های مهم در این رده قرار خواهند گرفت.

منبع:

تی نیوز