دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی دفترچه‌های پرکاربردی هستند که برای تمدید آن باید به شعبه مورد نظر مراجعه نمود.

شعبه‌های بسیاری از تأمین اجتماعی در سرتاسر دنیا وجود دارند که ارائه خدمت می‌دهند. برخی از آنها با شرایط سختی همراه هستند و نیاز است تا ساعت‌ها در صف برای تمدید دفترچه قرار گرفت. اما در مقابل برخی از شعبه‎ها هم وجود دارند که مدت زمان کمتری برای تمدید دفترچه دارند که معمولا با توجه به جمعیت تحت پوشش این رخداد انجام خواهد شد.

تمدید دفترچه ها در هر شعبه ای از تأمین اجتماعی

سازمان بیمه تأمین اجتماعی درصدد بود تا بتواند دفترچه‌ها را حذف نموده و از این پس از طریق کارت تمامی کارها را انجام دهد. تمدید نیز قرار بود به صورت سیستمی انجام شود اما گویا طرح‌های آزمایشی با موفقیت زیادی همراه نبوده و به ناچار به همان شرایط قبلی خود بازگشت. استفاده از دفترچه‌ها همچنان پابرجا خواهد بود و تاکنون جایگزینی برای آنها انتخاب نشده است، از این رو باید تمهیداتی در جهت اعمال تغییرات نیز در نظر داشت. یکی از تمهیدات جدیدترین قانونی است که تأمین اجتماعی اجتماعی برای رفاه حال مشتریان خود نیز در نظر داشته و همواره برای آن ارزش قائل می‌باشد.

تمدید دفترچه ها در هر شعبه ای از تأمین اجتماعی

در گذشته برای تمدید کردن دفترچه نیاز بود تا به همان شعبه‌ای که کارهای مربوط به ثبت نام و به صورت کلی بیمه پردازی شما را انجام می‎دهد مراجعه نمایید. اما امروزه این امکان وجود دارد که به هر شعبه در دسترس خود بخصوص شعبه‎های خلوت تر مراجعه کرد. در این صورت تمامی شعبه‎ها با کار درگیر خواهند بود و همچنین در وقت شما هم صرفه جویی خواهد شد. سومین هدف نیز تمدید دفترچه خواهد بود که از این طریق امکان پذیر می‌باشد.

تمدید دفترچه ها در هر شعبه ای از تأمین اجتماعی

خدمات دیگر تامین اجتماعی

علاوه بر تمدید کردن دفترچه بیمه تأمین اجتماعی در هر جایی از این ایران عزیز می‌توانید به یکی از شعبه‌های تأمین اجتماعی مراجعه نمایید و برای تعویض کردن دفترچه خود اقدامات لازم را انجام دهید. به سرعت عملیات مربوط به تمدید و یا تعویض دفترچه بدون هیچ مشکلی برای شما انجام خواهد شد. این شرایط هم برای تمامی بیمه شده‌ها و هم برای تمامی افرادی است که از طریق بیمه تأمین اجتماعی برای دریافت مستمری خود نیز اقدام می‌کنند. برای این کار بزرگ نیز زیرساخت‎های مربوط به شبکه تغییر گسترده‌ای پیدا کرد تا همه اطلاعات در تمامی شعبه‎های ایران وجود داشته باشد.

منبع:

تی نیوز