بیمه عمر یکی از بیمه‎های بسیار مهم و با سود بالا برای مشتریان می‎باشد که هم به پرداخت خسارت و هم به دادن وام بدون ضامن می‎پردازد.

همانطور که می‎دانید بیمه عمر بیمه ای است که از سوی بسیاری از مراجع تقلید به عنوان یک سرمایه گذاری حلال با سود خوب برای آینده هر فردی معرفی شده است. تا جایی که تلاش‎ها نشان می‎دهد هر فرد ایرانی باید این سرمایه گذاری را از ابتدای عمر خود انجام دهد تا بتواند در سنین میانسالی با یک سرمایه گذاری خوبی که حاصل سالها تلاش او است روبه رو شود.

تغییری جدید در نحوه پرداخت بیمه عمر

راهکارهایی برای جلوگیری از سوءاستفاده

بیمه ایران در راستای برگزاری هرچه بیشتر و بهتر خدمات مربوط به بیمه عمر قصد دارد تا راهکارها و قوانینی را برای جلوگیری از هر نوع سوء استفاده در دست قرار دهد. به عنوان مثال یکی از راهکارها در راستای پرداخت بیمه عمر توجه به موضوع پرداخت خسارت و وام می‌باشد. از این پس هر نوع پرداختی در این دو زمینه تنها در صورت مراجعه به صورت حضوری انجام می‎پذیرد تا افراد سودجو از این پس نتوانند از مالی که حق افراد سرمایه گذار می‎‌باشد را سوء استفاده کنند.

تغییری جدید در نحوه پرداخت بیمه عمر

شرایط درخواست بیمه عمر

هر فردی که قصد دارد تا از بیمه عمر خود استفاده کند باید درخواست خود را به صورت کاملا کتبی ارائه دهد تا در صورت بروز مشکل سندی در شرکت‎های بیمه‎ای مبنی بر درخواست خود فرد وجود داشته باشد. همچنین تمامی درخواست‎های صورت گرفته باید در خود فرد زمانی که هویت او با داشتن مدارک شناسایی به اثبات رسید انجام شود. امضاء کردن و همچنین داشتن اثرانگشت برای این کار ضروری می‎باشد.

تغییری جدید در نحوه پرداخت بیمه عمر

دیگر هیچ نوع پرداخت خسارت، وام یا هر نوع فعالیت دیگر مبنی بر خروج از بیمه عمر توسط شرکت انجام نمی‎شود و حتما باید خود شخص در شرکت حضور داشته باشد. در صورتی که گزارشی مبنی بر انجام این نوع فعالیت داده شود قطعا با برخورد قانونی شدیدی مواجه خواهد شد.

این موضوع نه تنها در زمان مراجعه به شرکت بیمه، بلکه برای دریافت پول نقدی هم باید انجام شود و تمامی بانک‌ها و مؤسساتی که این وظیفه را برعهده دارند باید مبلغ نهایی را به خود شخص یا وکیل او بدهند. این قانون توسط روابط عمومی بیمه ایران تعیین شده و هم اکنون نیز اجرایی می‎باشد.

نظر شما درباره تغییری جدید در نحوه پرداخت بیمه عمر چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز