بیمه فرهنگیان بیمه‎ای متعلق به قشر زحمت کش معلمان در ایران است که همه ساله دستخوش تغییراتی می‎شود. تمامی این تغییرات در جهت پیشبرد اهداف می‎باشند.

معلمان اقشاری هستند که برای تربیت افراد مختلف سی سال زحمت می‎کشند و تلاش‎های زیادی را به جان می‎خرند تا بتوانند به وظیفه خود عمل کنند. فرهنگیان هم همانند همه افراد جامعه نیاز دارند تا از بیمه و خدمات خوبی بهره ببرند. بیمه‎ای که این عزیزان را یاری می‎کند بیمه فرهنگیان نام دارد.

در این بیمه توجه ویژه‎ای می‎شود تا فرهنگیان عزیز بتوانند بدون مشکل به زندگی خود ادامه دهند و در دوران بازنشستگی نیز دغدغه ای نداشته باشند. به همین دلیل نه تنها در ایران بلکه به صورت جهانی نیز روزی را برای معلمان در نظر گرفته‎اند تا از مقام والای آنها قدردانی به عمل آید.

تغییرات محسوس در بیمه فرهنگیان

 شرایط فرهنگیان

معلمان برخلاف تصور بسیاری از افراد به نسبت کاری که انجام می‎دهند از حقوق زیادی برخوردار نیستند و تنها با حقوق بازنشستگی سر خواهند کرد. شاید سه ماه از سال را تعطیل باشند اما به نسبت نهادهای دیگر این بیمه یعنی بیمه فرهنگیان پس از بازنشستگی حمایت خوبی را از آنها به عمل نمی‎آورد و بیشترین درصد از معلمان از شرایط بیمه‎ای موجود رضایت ندارند. پس باید چاره‎ای برای بیمه فرهنگیان در نظر گرفته شود تا بتوان این بیمه را به نحو مطلوبی ارائه نمود.

تغییرات محسوس در بیمه فرهنگیان

نه تنها معلمان رسمی بلکه افرادی که به صورت حق التدریسی نیز در حال ارائه خدمت هستند باید از نظر بیمه‎ای از شرایط خوبی برخوردار باشند تا بتوانند با مشکلات زندگی خود دست و پنجه نرم کنند. البته معمولا شرایط بیمه‎ای برای آنها به گونه‎ای نیست که بتوانند تمامی مشکلات و بیماری‎های خود را از طریق بیمه فرهنگیان درمان کنند. برخی از آنها مجبور هستند تا به صورت خصوصی از خدمات درمانی بهره مند شوند. درمانگاه‎های فرهنگیان به تعداد کمی وجود دارد و این تعداد جوابگوی این تعداد از متقاضی نیست.

حمایت از فرهنگیان

معلمان در زمره افرادی هستند که در حال تربیت چندین دانش آموز با خصوصیات اخلاقی مختلف هستند. علاوه بر دانش آموزان والدین آنها هم انتظاراتی دارند. بنابراین استرسی که یک معلم متحمل می‎شود به نسبت زیاد است و به همین دلیل معلمی جزء سخت‎ترین کارهای دنیا است. در نهایت در سنین بالاتر بیماری‎های مختلفی از جمله پادرد، کمردرد، سردرد و . . . به سراغ معلمان می‎آید که آنها را نیازمند حمایت بیمه فرهنگیان می‎کند.

تغییرات محسوس در بیمه فرهنگیان

بیمه فرهنگیان با توجه به جمعیت زیادی که تحت پوشش خود دارد باید فرانشیزها را کاهش کرده و درمانگاه‎های خود را در سطح شهرها بیشتر کند. همچنین باید خدمات باکیفیت و سرعت بالاتری انجام شوند. بر تعداد پرسنل افزوده و میزان پوشش به نسبت گذشته افزایش یابد. در این صورت میزان رضایت از بیمه فرهنگیان افزایش خواهد یافت و این خود درصد استفاده کنندگان از این خدمات را نیز افزایش خواهد داد.

نظر شما درباره تغییرات محسوس در بیمه فرهنگیان چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز