تغییراتی که این روزها در نرخ دلار و ارز ایجاد شده قطعا در هر بازاری تأثیر خاص خود را باقی می‌گذارد. بازار بیمه نیز از این تأثیرات در امان نیست.

در حال حاضر قیمت دلار در حدود چندین برابر افزایش یافته است. زمانی که برای ورود یک کالا به کشور ارزی مورد مصرف قرار می‎گیرد قطعا بر روی قیمت آن کالا در داخل نیز افزوده خواهد شد. پس نمی‎توان بازار را از این تغییرات مصون داشت. هر کالایی که از این قانون پیروی کند به سرعت با افزایش قیمت مواجه خواهد شد.

تغییرات ارزی و تغییرات قیمتی بیمه

رابطه بیمه و ارز

برخی از مواقع قیمت‎ها تا حدودی افزایش خواهد یافت که باید دو برابر قیمت قبل را برای در دست داشتن آن کالا خرج کرد تا همان کالا با همان کیفیت در دسترس قرار گیرد. در زمینه بیمه نیز برخی شرکت‎ها وجود دارند که از سرمایه گذاری ارزی استفاده می‎کنند. این شرکت‌ها در صورتی که سرمایه گذاری انجام دهند، به دلیل بالا رفتن ارز در این راه سود بسیار خوبی را به دست خواهند آورد. اما در مقابل شرکت‎هایی وجود دارند که از نظر ارزی با مشکل روبه رو هستند و در این زمینه بدهکار هستند.

تغییرات ارزی و تغییرات قیمتی بیمه

زمانی که بدهی به ارز باشد، با بالا رفتن قیمت ارز نیز به همان نسبت بدهی چند برابر خواهد شد که در این خصوص شرکت‎های بدهکار با ضرر بسیار بزرگی مواجه خواهند شد. شرکت‎هایی که از نظر بیمه فعال هستند و در مقابل کارهای دیگری هم انجام می‎دهند باید با مشاوران اقتصادی مشورت‎های لازم را به عمل آورند. این کار امکان این را می‎دهد تا در هر زمان که به مشکلی بر می‎خورند با راه حل‎های خوب این مشکلات را از سر راه بردارند و با ضررهای مالی بزرگ مواجه نشوند.

تغییرات ارزی و تغییرات قیمتی بیمه تاثیر ارز بر بیمه شخص ثالث

یکی از مهمترین سؤالاتی که مردم در زمینه بیمه دارند در خصوص نرخ مربوط به بیشترین بیمه مورد استفاده در کشور می‎باشد. این بیمه بسیار مهم که تقریبا یک بیمه همگانی نیز به شمار می‎رود، بیمه شخص ثالث است. به دلیل تأثیرگذار نبودن تغییرات ارزی در آن، میزان قیمت‎های مربوط به این بیمه نیز هیچ تغییری نکرده و همانند گذشته می‎باشد.

رشته‌های بیمه‎ای متفاوتی وجود دارند که با توجه به خدمات ارائه شده توسط آنها کمی دیرتر یا زودتر به این تغییرات ارز پاسخ می‌دهند. اما در هر صورت بیمه‌هایی که در داخل کشور ارائه می‌شوند هیچ تغییری نخواهند یافت، مگر آنکه در این راه خدمات دیگری هم به آنها افزوده شود که در این رابطه می‌توان انتظار تغییر قیمت را داشت.

نظر شما درباره تغییرات ارز و تغییرات قیمتی بیمه چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز