همه ساله بیمه شخص ثالث به تعداد بسیاری دریافتی دارد و خسارت‌های وارده هم به شدت بالا هستند. به همین دلیل شرکت‌های بیمه راه‌حلی به غیر از پرداخت خسارت‌ها ندارند. در همین راستا هم زیان‌های بسیاری را متحمل می‌شوند.

وظیفه دولت در حل مشکل

دولت برای سرعت بخشیدن به کار باید از فناوری، تکنولوژی و اطلاعات استفاده کند. در نتیجه توافقات بر سر این راه‌حل صورت گرفته تا این روند بدون دخالت هیچ واسطه‎ای صورت گیرد. به همین دلیل ارگان‎هایی هم باید حضور داشته باشند و هر یک کار خود را به نحو احسن انجام دهند. باید اطلاعات ضروری و لازم را به سیستم داده و به هر ارگان دیگری که نیازمند ارسال شود. این کار سالهاست که در سایر امور در حال انجام است.

بیمه

نحوه ترغیب مردم

مسئولان بیمه مرکزی امید دارند تا با این راه حل حق بیمه‎های مربوط به این نوع بیمه کاهش یابد. مردم هم این هیجان را داشته باشند که از این نوع بیمه استفاده کنند. در این راه نیاز است تا ارگان‎هایی همچون نيروی انتظامی، وزارت بهداشت، قوه قضاییه، وزارت راه و شهرسازی و . . . همکاری‎های لازم را داشته باشند. یک سیستم یکپارچه برای نظم بخشیدن به بزرگترین و پرمخاطب‎ترین رشته بیمه صورت خواهد گرفت.

این راه می‎تواند به نفع قیمت‎های حال حاضر شخص ثالث نیز باشد. همچنین موجب تغییر روش‎های موجود شده و وضع را به صورت کلی تغییر دهند. در سالهای آتی باید شاهد راه‎اندازی سیستمی باشیم که بر اساس حق واقعی و توانایی و لیاقت هر فرد قیمت را تعیین ‎کند.