بیمه سامان شرکت بیمه‎ای است که تمامی گروه‎های مالی تأمین کننده هزینه‎های آن به گونه‎ای هستند که همه آنها دارای نام سامان می‎باشند. نام سامان نشان دهنده یک اتحاد کامل و بدون گسستگی در بین این شرکت‎های مختلف می‎باشد که در ادامه با نام و حوزه فعالیت برخی از آنها بیشتر آشنا خواهید شد.

همانطور که می‌دانید هر شرکت بیمه‌ای باید بتواند هزینه‌های مختلف درمان و بیمه شخص ثالث را بپردازد. این دو خوشه بیمه‌ای یکی از پرهزینه‌ترین خوشه‌های بیمه‌ای هستند که در حال حاضر موجود می‌باشد. اما بیمه سامان توانسته چنین هزینه‌هایی را با تیم مالی سامان که بزرگترین تیم مالی یکپارچه می‌باشند تأمین نماید.

گروه‌های مالی بیمه سامان

در بین این گروه‌های مالی همیشه حاضر می‌توان به چند مورد آنها اشاره‌ای گذرا کرد. اما در خصوص دو مورد از آنها که سهم بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارند، توضیحات بیشتری ارائه می‌شود. شرکت‌ها عبارتند از: سامان کارگزاری بانک سامان، سامان اعتبار سنجی ایرانیان، سامان پردازشگران سامان. به طور کلی می‌توان چنین گفت که تعداد این تأمین کنندگان مالی سامان به هشت نفر به غیر از دیگر سرمایه گذاران خواهد رسید. این خود رقم خوبی برای چنین پروژه عظیمی است.

بیمه ی سامان

همه شما با نام بانک سامان آشنا هستید و در گوشه و کنار تبلیغات تلویزیونی آن شریک بوده‌اید. این بانک تنها چند سال پیش از بیمه سامان پایه گذاری و با سرمایه‌ای همانند بیمه سامان شروع به کار کرد و در طی این چند سال توانست جایگاه خوبی را در بین بانک‌های خصوصی نظام بانکی کشور پیدا کند. این جایگاه به آسانی به دست نمی‌آید. مگر آنکه رضایت مشتری‌ها جلب شود و در همانجا تغییراتی در بین تسهیلات مختلف بانکی ارائه نمایید. همین هدف هم در بانک سامان دنبال شد.

سامانه پرداخت الکترونیک بیمه سامان

مورد بعدی از سرمایه‌گذاران و پرداخت کنندگان مالی بیمه سامان، وجود سامانه پرداخت الکترونیک سامان می‌باشد. این سامانه پرداختی هم که شامل پرداخت قبوض و سایر خدمات دیگر می‌شود، بعد از یک سال که از تأسیس بانک سامان سپری شد، آغاز به کار کرد. این سامانه روند پرداخت در کشور را از طریق شماره‌های کارت بانکی به سرعت پیشرفت داد و امروزه به یکی از پرسرعت‌ترین و ایمن‌ترین‌ها مبدل گشته است. به ازای هر تراکنشی مبلغی برای آنها در نظر گرفته می‌شود و علاوه بر آن چنین نظام منسجمی زیر نظر بانک مرکزی در حال فعالیت می‌باشد. سامانه پرداخت الکترونیک سامان در زمره یکی از مهمترین سرمایه‌گذاران برای بیمه سامان به شمار می‌رود.