اتومبیل یک وسیله آهنی برای استفاده انسان می‌باشد. این وسیله در هر نوع و قیمتی که باشد در اثر برخورد به یک اتومبیل دیگر، دیوار و یا یک فرد صدمه خواهد دید. البته میزان این صدمه از نظر ظاهری با کمی تفاوت دیده می‌شود. مثلا برخی از اتومبیل‌ها در یک تصادف شدید، بطور کلی از بین می‌روند، اما برخی اتومبیل‌های دیگر اینگونه نیستند و تنها بخشی از آن آسیب می‎بیند. از این رو داشتن بیمه اتومبیل اعم از بدنه، شخص ثالث و سرنشین بسیار با ارزش خواهد بود.

انواع بیمه اتومبیل

در خصوص بیمه شخص ثالث حالت اجبار وجود دارد و آسیب به هر شخص غیر از راننده و سرنشینان توسط آن پرداخت می‌گردد. در مورد بیمه سرنشین هم که برای جبران خسارت جان سرنشینان داخل اتومبیل می‌باشد که می‌توانند از رده ضعیف تا قوی دچار آسیب بشوند. در انتها هم بیمه بدنه اتومبیل که یکی از بهترین بیمه‌ها برای اتومبیل‌ها می‌باشد. هرگونه خسارتی که به اتومبیل در طی تصادف، دزدی، آتس سوزی و . . . وارد می‌شود در این بیمه جای دارد. هرگونه کاری که بر روی اتومبیل شما انجام شود اعم از تعمیرات جزئی یا قطعه‌ای توسط شرکت بیمه‌گر بر اساس قیمت همان روز محاسبه می‌گردد.

بیمه ی اتومبیل

بیمه اتومبیل معمولا به صورت کوپنی هستند، هرچه رانندگی فرد بهتر باشد کوپن‌های موجود هم از تخفیف بیشتری برخوردار می‌شوند و این امتیاز میتواند از صاحب قبلی اتومبیل به صاحب جدید آن منتقل بشود. این اصلاح در قانون بسیار مهم و ارزشمند خواهد بود.

بیمه اتومبیل، تجهیزی کامل در برابر بلایا

در صورت تمایل می‌توانید پول بیشتری پرداخت کرده و اتومبیل خود را به انواع بیمه، از جمله بیمه اتومبیل در برابر آتش سوزی، بیمه اتومبیل در برابر هرگونه آسیب عمدی همچون اسید پاشی بر روی ماشین، شکستن شیشه‌های اتومبیل، بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله، افتادن درخت بر روی اتومبیل و . . . نیز مجهز کنید. بدین ترتیب دیگر نگران هیچ اتفاقی برای اتومبیل خود نخواهید بود. بیشتر افراد تمایل به استفاده از این بند قوانین بیمه اتومبیل را ندارند. اکثر افرادی که از آن استفاده می‎کنند معمولا صاحبان خودروهایی با کیفیت بالای خارجی می‎باشند. چنین بیمه‎ای برای همه اتومبیلها ضروری است و نباید در استفاده از آن غفلت شود.