همه ساله با شروع فصل بهار و تابستان، کار در شالیزارهای کشور آغاز می‎شود. از این رو بیمه کردن این شالیزارها اولویتی است که باید به آن توجه زیادی شود.

همیشه، در هر جایی و در هر زمانی حوادثی به صورت کاملا اتفاقی رخ می‎دهند که این حوادث خارج از پیش بینی انسان می‎باشد. بیمه‎های موجود در کشور ما علاوه بر فعالیت در زمینه‌های درمانی، شخص ثالث و . . . در این نوع از حوادث هم پشتیبان مردم تحت پوشش خود خواهند بود و هرگونه خسارتی را جبران می‎نمایند. به عنوان مثال بیمه‎هایی نظیر آتش سوزی، بیمه بدنه، بیمه زلزله و . . . شاید در طول سال اصلا اتفاق نیوفتند. اما در صورت بروز، خسارتی عظیم را به دنبال خواهد داشت که تنها بیمه جبران‎گر آن خواهد بود. در غیر این صورت سرمایه فرد نابود خواهد شد.

بیمه کردن شالیزارهای موجود در کشور

شالیزارها و بیمه

شالیزارهای کشور هم در زمان شروع به کار توسط خطرات محیطی مختلف همانند سیل ناگهانی، وجود آفت ها و . . . تهدید می‎شوند. رنجی که یک کشاورز در طول ماه‌ها به جان می‎خرد در عرض چد ثانیه نابود شده و غیرقابل بازگشت می‎شود. حتی برخی گزارش‎ها حاکی از آن است که در مواردی زمین مورد نظر برای کشت بعدی نیز غیرقابل استفاده می‌شود، که در نهایت زندگی چنین افرادی را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.

بیمه کردن شالیزارهای موجود در کشور

در همین راستا مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی در مازندران از تمامی کشاورزان در سطح کشور تقاضا کرد تا برای بیمه کردن شالیزارهای خود اقدام کنند. در سال جاری با بحران شدید کم آبی روبه رو هستیم. قطعا میزان ریزش باران نیز در فصول بهار و تابستان نسبت به سالهای گذشته کمتر بوده و همه این عوامل دست به دست هم می‎دهند تا شما را با بحران و خسارت همراه سازند. بنابراین در حال حاضر که زمان دارید برای پیش بینی و خطرات احتمالی بیمه را انتخاب نمایید.

یکی از بزرگ‎ترین و احتمالی‎ترین خطرهایی که امسال می‎تواند تمامی مزارع برنج و شالیزارهای فعال را با مشکل مواجه سازد و میزان محصول نهایی را تغییر دهد، مشکل کم آبی و در نهایت خشکسالی خواهد بود. بیمه کردن شالیزارها تنها کاری است که کشاورز می‎تواند پیش از وقوع این خسارت آن را انجام دهد. این خطرات از لحظه کاشت تا برداشت محصول وجود دارد و بیمه می‎تواند تمامی آن را پرداخت نماید.

بیمه کردن شالیزارهای موجود در کشور

خوشبختانه در سال گذشته تعداد زیادی از هموطنان کشاورز ما برای جلوگیری از این خسارت‎ها شالیزار خود را بیمه کردند که در حدود یازده میلیارد خسارت به آنها داده شد.

نظر شما درباره بیمه کردن شالیزارهای موجود در کشور چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز