همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از مشکلات هزینه های بسیار بالای مربوط به درمان خواهد بود که روز به روز هم بیشتر از قبل می شوند.

هزینه هایی که برای درمان ناباروری برآورد کرده اند می تواند برابر با حقوق یکساله برای زندگی یک کارگر باشد. بنابراین این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است که بتوانیم چنین هزینه هایی را کاهش دهیم. زوج های نابارور نیاز به حمایت دارند، زیرا داشتن فرزند حق هر انسانی خواهد بود. این موضوع نباید منجربه شود تا برخی از زوجین از این مزیت بی بهره بمانند. اما با توجه به هزینه های موجود برخی از زوجین نمی توانند به خوبی شرایطی را فراهم آورند تا بچه دار شوند.

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

هزینه درمان ناباروری بسیار زیاد بوده و تنها بیمه ها می توانند مشکل موجود را از سر راه بردارند. بیمه ها با وجود بدهی های زیاد نمی توانند به خوبی کار خود را به اتمام برسانند. به همین دلیل سعی دارند تا درمان ناباروری و هزینه های مربوطه را قبول نکرده و این طرح را به تعویق اندازند.

این که بیمه ها برای این کار وارد عمل شوند در اولویت قرار دارد. افرادی که به عنوان کارشناس بیمه در حال کار کردن هستند به این موضوع تمایلی نشان نمی دهند و به همین دلیل هم بسیاری از آنها به مجلس وارد می شوند تا با  صحبت کردن بتوانند از اجرایی شدن این طرح نیز جلوگیری به عمل آورند. در شرایط فعلی در کمیسیون تلفیق قرار گرفته و در نتیجه تمایل برای مجلسی ها بیشتر است.

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

در برنامه هایی که برای تأیید کردن بودجه وجود دارد تلاش های بسیاری انجام می شود تا به بخش درمان هم کمک ویژه ای شود و هزینه ها را تا حدودی کاهش دهند. در بودجه سال آینده یعنی سال 99 تلاش ها برای این موضوع بیشتر از قبل بوده و این توانایی وجود دارد که به بخش درمان ناباروری هم بودجه ای اختصاص داده شود. در صورتی که بودجه ای برای این بخش در نظر گرفته شده و رسمی شود می تواند یک گام بزرگ در بخش بیمه را به دنبال داشته باشد.

در صورتی که مرکز درمانی به صورت دولتی باشد نیاز است تا پنجاه درصد هزینه و در بخش های خصوصی هزینه هایی بیشتر از صد درصد را پرداخت نمایند. درمان ناباروری برای زوج ها در مراکز دولتی نهایتاً بیست میلیون و در مراکز خصوصی به حدود پنجاه میلیون خواهد رسید.

نظر شما درباره بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز