هرچه قیمت خودرو نیز بالاتر برود شرایط برای بیمه کردن آن سخت‎تر خواهد شد، زیرا این تغییر قیمت می‎تواند برنامه ریزی‎های انجام شده را برهم بزند.

در حال حاضر بازار مربوط به خودرو هیچ ثبات خاصی ندارد، قیمت‎ها با نوسان غیرقابل پیش‎بینی در حال افزایش و برخی از مواقع در حال کاهش می‎باشد. برای شرکت‎های بیمه‎ای نیز هزینه‎ها به همان صورت که برای خودروسازان هیچ ثباتی ندارد متغیر می‎باشد و این خود می‎تواند بر تعداد مشتریان اثر گذاشته و آنها را بسیار تقلیل دهد. از همین رو شرکت‎های بیمه‎ای دوست دارند تا هرچه زودتر تکلیف آنها نیز مشخص گردد و قیمت‎ها در دست گرفته شوند و همانند گذشته با روند خوبی پیشرفت آغاز شود.

بیمه ها و افزایش قیمت خودرو ها

بسیاری از قطعات مربوط به خودرو ها از خارج از کشور وارد می‎شود و از همین رو تغییرات دلار و . . . بر روی قیمت ماشین‎های ساخته شده نیز تأثیرگذار می‎باشد. این تغییر در قیمت ارز نیز نه تنها بر روی خودروسازی بلکه حوزه‌های دیگر را هم متحمل ضرر بزرگی کرده که در هیچ صورتی نیز جبران پذیر نیست. بیمه‎ها هم از این قاعده نیز مستثنی نخواهد بود.

بیمه ها و افزایش قیمت خودرو ها

در بین شرکت‎های بیمه‎ای، بیمه‎ها بیشتر از همه ضرر می‎کنند، زیرا قراردادهایی که بیمه برای خودرو ها می‎بندد اکثرا به صورت یکساله خواهد بود. یکساله بودن یعنی اینکه در این بازه زمانی هیچگونه تغییری در قیمت‎ها داده نمی‎شود. اما با توجه به نوسان‎های بازار ارز و . . . قیمتپ‎ها به صورت سرسام آوری روبه افزایش خواهد بود. اگر تورم را در نظر داشته باشیم تأثیر این نوسانات به مراتب بیشتر از قبل می‎شود.

بیمه ها و افزایش قیمت خودرو ها

افرادی که بیمه بدنه را برای خودروی خود در نظر گرفته‎اند، باید به این موضوع توجه داشته باشند که در زمان استفاده از بیمه بدنه باید مابه التفاوت حق بیمه خود را پرداخت نمایند. زیرا قیمت‎ها از یک زمان به زمان دیگر تغییر خواهد کرد. قطعا بیمه‎ها هم نمی‎خواهند که ضرر زیادی را متحمل شوند، برهمین اساس باید ماده قانونی را اعمال کنند که این ماده همان ماده 10 خواهد بود. در چنین شرایطی استفاده از الحاقیه‎ها بسیار مفید خواهد بود.

نظر شما درباره بیمه ها و افزایش قیمت خودرو ها چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز