بیمهها می‎توانند با استفاده از نیروی انسانی فعال خود در زمینه بیمه رشد چشمگیری داشته باشند. البته این کار تنها از عهده یک انسان برخواهد آمد.

لزوم وجود نیروی انسانی در بیمه

بارها از گوشه و کنار شنیده‎ایم که بیمهها قصد دارند تا با کاهش نمایندگی‎های خود و الکترونیکی کردن کارها میزان رشد خود را به حداکثر برسانند. این کار شاید از نظر زمانی بسیار خوب باشد اما نمی‎تواند مشکلات موجود را از سر راه بردارد. امروزه بازاریابی در زمینه نفت بسیار ارزشمند است و باید تا حد امکان شرایط بهینه‎ای برای آن در نظر گرفته شود. این بهبود در زمینه فعالیت‎های موجود بیمهای تنها از عهده یک انسان فعال برخواهد آمد. هیچ سیستمی نمی‎تواند کاری که یک فرد در زمینه بازاریابی انجام می‎دهد را دچار تغییر کند.

بیمه ها و استفاده از نیروی انسانی فعال

هرچه بتوانیم از نیروی انسانی فعال در زمینه‎های مختلف استفاده کنیم، نه تنها رشد از نظر اقتصادی نصیب ما خواهد شد، بلکه می‎توان انتظار داشت که علاوه بر آن رشد بسیار خوبی در زمینه بهره وری و کاهش میزان بیکاری هم به وجود خواهد آمد.

این نیروها می‎توانند در زمینه بیمه سلامت و همچنین در سایر زمینه‎ها هم به صورت فعالانه کارهایی را انجام دهند که به نفع بیمه و مردم باشد. طرح‎های تحقیقاتی که بتوانند جذب بیشتر مشتری را به همراه داشته باشد از جمله طرح‎هایی هستند که نیازمند بودجه کافی خواهند بود.

بیمه ها و استفاده از نیروی انسانی فعال

روند تحقیقات در خصوص فعالیت بیمه

این تحقیقات باید به صورت کارشناسانه انجام پذیرد. تنها استفاده از نیرو کفایت نمی‎کند بلکه باید به صورت عملی هم این کار به صورت جدی پیگیری و اجرا شود. افرادی که به عنوان نیروی انسانی در زمینه بیمه فعالیت دارند باید از نظر سواد، ارتباطات اجتماعی و بسیاری از رفتارهای دیگر الگویی باشند تا مردم با دیدن آنها به واقعیت و صحت اطلاعات ارائه شده توسط آنها ایمان آورند. فن بیان و شیک پوشی از دیگر رازهای جلب افراد می‎باشد.

بیمه ها و استفاده از نیروی انسانی فعال

مقایسه‎ای بسیار کوتاه در فعالیت‎های مربوط به نیروی انسانی ایران و سایر کشورها نشان می‎دهد که سهم حدود سی درصدی نمی‎تواند نیازهای ما را در این زمینه برطرف کند. این سهم باید در یک بازه زمانی به حدود هفتاد درصد نیز افزایش یابد تا موفقیت‎های بعدی ناشی از آن قابل مشاهده باشد. این نیروی انسانی است که می‎تواند در یک جامعه نقش با ارزشی داشته باشد و یک کشور را به ثروت بزرگی برساند.

نظر شما درباره بیمه ها و استفاده از نیروی انسانی فعال چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز