یکی از بهترین خبرهایی که می توانیم به آن اشاره کنیم در رابطه با پوشش بیمه ای خواهد بود که برای پرستاری در منزل وجود دارد و حالا پنج بیماری را نیز تحت پوشش خود قرار می دهد.

در بین بیماری ها تعدادی از آنها هستند که می توانند هزینه های مالی بیشتری را به دنبال داشته باشند ، بنابراین باید آنها را در زمره ی بیماری هایی قرار دهیم که حتی پرستاری در منزل آنها هم نیازمند پرداخت هزینه خواهد بود. زیرا بیماری هایی است که پرستار خود نیز به عنوان یک فرد بار زیادی را باید بر دوش بکشد و فرصتی برای حضور در یک شغل دیگر یا جای دیگر برای پرستاری وجود ندارد. برای اینکه پرستاری در منزل صورت پذیرد افراد با تجربه و کاری و حتی در برخی از مراکز تنها از فارغ التحصیلان رشته پرستاری برای این کار استفاده می شود.

بیمه ها برای پرستاری در منزل

در ایران تعداد زیادی از مراکز برای مراقبت کردن وجود دارد که به صورت کاملا خصوصی در حال فعالیت هستند. هزینه هایی بابت پرستاری در منزل باید پرداخت شود که شاید برای بعضی از خانواده ها هزینه های زیادی باشد. این پرستاران باید طبق پروتکل کشوری و استانداردهایی که برای پرستاری وجود دارد این کار را انجام دهند. در حال حاضر و شش بیمه ای پرستاری در منزل به صورت آزمایشی برای پنج بیماری قابل اجرا خواهد بود.

این استانداردها بر طبق بررسی و مطالعه های بسیار زیاد در جامعه و کیس های مختلف این پنج بیماری تعیین می شود که البته زمان قطعی برای تعیین آن در حال حاضر نبوده و می توانیم این زمان را برای روزهای پایانی شهریور تا روزهای ابتدایی مهر بدانیم. البته برای این که این استانداردها به صورت رسمی تأیید شوند نیاز است تا به شورای عالی بیمه هم نمونه ای از آن ارسال گردد.  این استانداردها می تواند از نظر حقوقی ، علاوه بر آن برای تعیین تعرفه ها و همچنین نظارت شرایط و نظم خوبی را ایجاد نمایند.

تعداد پنج بیماری که تصویب شده شامل بیماری هایی از نوع سرطان ، بیماران مبتلا به سکته های مغزی ، بیمارانی که نارسایی قلبی از نوع پیشرفته دارند ، بیمارانی که در آِ سی یو بستری هستند و . . . این موارد در زمره ی بیماری هایی قرار دارند که می توانند مزمن شوند و بیماران حتی با وجود پرستاری در منزل  هم برای چکاپ ها مختلف باید به بیمارستان و مطب پزشک بروند.

بیمه ها برای پرستاری در منزل

شرکت ها باید مجوز رسمی را داشته باشند و این مجوز از سوی وزارت بهداشت تأیید خواهد شد. در غیر این صورت هر نوع اتفاقی که رخ دهد هیچ مسئولیتی را برای آنها نمی پذیرند. وجود پوشش بیمه ای می تواند به راحتی از بسیاری مشکلات بیمارستانی نیز جلوگیری کند. به عنوان مثال می توانیم عفونت های داخل بیمارستانی ، همچنین عوارض موجود از بیماری در حین نگهداری بیمار در بیمارستان ، پر شدن تخت های بیمارستانی در بیمارستان های دولتی که نیازمند خالی بودن تخت هستند و . . . نمونه هایی از دلایل خواهند بود.

نظر شما درباره بیمه ها برای پرستاری در منزل چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز