در شرکت‎های بیمه یکی از پر ضررترین رشته‎های بیمه‎ای، بیمه‎های درمان و شخص ثالث می‌باشد که در زمره بیمه‌هایی قرار دارند که برای اکثر افراد در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن درصد کمی از جمعیت را شاهد هستیم که از چنین بیمه‌هایی برخوردار نیستند. به همین دلیل با توجه به جمعیت بالای بیمه‌شدگان ضررهای زیادی هم به شرکت‌های بیمه‌ای وارد می‌شود.

ضررهای صنعت بیمه

البته ضررهای ذکر شده مربوط به بیمه‌شدگان نمی‎باشد. بلکه ضرر به دلیل نرخ‎هایی است که از سالهای گذشته تاکنون بدون تغییر مانده و با همان روند نمی‎توان جوابگوی نیازگوی مردم بود. زیرا پول دریافتی از پرداختی بسیار کمتر است. خبر امروز نشان دهنده آن است که در بین پرداختی‎ها در حدود 24 درصد تنها به رشته بیمه‎های درمان اختصاص دارد. این درصد بالا و همچنین پرداخت خسارت بالا می‎تواند کم کم، کمر صنعت بیمه کشور را بشکند و آن را از پای درآورد.

بیمه های درمان

در صورتی که اگر تنها یک جلسه در خصوص تعیین نرخ‎ها و میزان دریافت و پرداخت‎ها انجام می‎گرفت، چنین مشکلاتی هم در حال حاضر رخ نمی‎داد تا در آینده‎ای دور احتمال زمین خوردن صنعت بیمه تصور شود.

هدف صنعت بیمه

صنعت بیمه کشور با هدفی والا و بزرگ که کاهش هزینه‎های مختلف خدماتی می‎باشد پا به عرصه فعالیت نهاد، اما اگر بیمه‎شدگان هم قضاوتی مختصر داشته باشند، چنین نرخ‎های کمی را انصاف نمی‎دادند.

شاید برخی از مردم شاهد جمعیت زیاد بیمه شدگان و دریافت کم خسارت باشند، اما این تنها در یک شرکت بیمه کوچک است و میزان خسارت‎ها در شهرهای بزرگ سر به فلک می‎زند. باید به شرکت‎های بیمه انرژی دوباره برای دویدن در مسیر پیشرفت و ارائه رشته‎ها و خدمات نوین داد. اما در حال حاضر همان توان باقی مانده هم در حال از بین رفتن است.