بیمه نامه های اقساطی باید در میزان کمتری نیز عرضه شوند، زیرا حجم بالای این نوع بیمه‎ها می‎تواند به ضرر صنعت بیمه باشد که خود مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت.

بیمه به عنوان یک صنعت تجاری مطرح می‎باشد، زیرا می‎تواند خوبی‎ها و بدی‎های مالی را به همراه داشته باشد. در حال حاضر صنعت بیمه با مسائل مالی همراه خواهد بود. این مسائل مالی می‎توانند بر کاهش تعداد خدمت گیرندگان هم مؤثر باشند. بیمه نامه های اقساطی به عنوان یکی از راه‎حل‎ها برای افزایش تعداد مطرح شود، اما در حقیقت قسطی شدن تمامی مشکلات را حل نمی‎کند، زیرا برخی از خدمت گیرندگان با وجود قسطی کردن هم نمی‏‎توانند به پرداخت منظم آن بپردازند.

بیمه نامه های اقساطی یک معضل بزرگ بیمه

بررسی‎ها نشان می‎دهد که در حال حاضر با وجود بیمه نامه های اقساطی هم بدهی‌ها روز به روز بر روی هم انباشته می‎شوند و هیچ راه حلی را نمی‎توان جایگزین آن نمود. در شرایط فعلی یکی از بیشترین بیمه‎های مورد توجه که در حقیقت به دلیل اجباری بودن آمار بالایی را به خود اختصاص می‎دهد بیمه شخص ثالث خواهد بود. اما به جز آن بیمه‎های دیگری هم وجود دارند که باید به آنها توجه بیشتری شود. مثلا می‎توان به بیمه‎های عمر و دیگر بیمه‎های زندگی اشاره داشت. به جرئت می‎توان گفت این نوع بیمه‎ها خوبی‎ها و مزیت‎های بیشتری دارند اما متأسفانه اهمیت آنها درک نمی‎شود.

کوشش‎ها در جهت دستیابی به سهم اصلی باید بیشتر از قبل شود، زیرا در کنار بانک‎ها، بیمه‎ها هم باید به همان اندازه باید به سهم اصلی خود از بازار دست یابند. هرچه توجه به این موضوع کمتر شود می‎تواند تأثیر منفی را برجای بگذارد. مردم باید در هر جایی با اهمیت این نوع بیمه‎ها آشنا شوند، به دلیل سودآوری بازار از طریق بیمه‎های زندگی باید برجذب بیشتر مردم تمرکز شود. بیمه‎ها در هر نوعی باید از حالت قسطی بودن خارج شوند یا شرایطی سخت‎تر برای بیمه‎های زندگی در نظر گرفته شود.

بیمه نامه های اقساطی یک معضل بزرگ بیمه

ما ریسک‎های بیمه‎ای را قبول می‎کنیم، اما متأسفانه این ریسک‎ها بدون اینکه حق بیمه‎ای از آنها دریافت شود برای بیمه همراه خواهد بود. در نتیجه از هر دو سو با ضرر مواجه خواهیم شد. با این وجود می‎توان مشکلاتی را که در زمینه‎ی سرمایه‎گذاری برای بیمه‎ها وجود دارد به صورت کامل برطرف نمود. اگر این روند اجرایی شود وابسته بودن صنعت بیمه به یک نوع بیمه یعنی بیمه شخص ثالث به صورت کامل برطرف خواهد شد.

نظر شما درباره بیمه نامه های اقساطی یک معضل بزرگ بیمه چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز