باغات چای در ایران اکثرا در شمال کشور وجود دارند، این باغ‎ها باید از نظر بیمه‎ای بررسی شوند زیرا خسارت همیشه در کمین است.

باغات چای دارای ریسک‏‎‌های بالایی هستند زیرا در یک زمان می‎توانید نابودی آنها را با چشمان خود نظاره گر باشید. در بیمه‎ای که به صورت همگانی آن را مشاهده می‎کنید می‎توانید چنین ریسک‎ها و خطراتی را به صورت کامل از بین ببرید و به بهترین شکل ممکن از محصولات زراعی خود نیز محافظت نمایید. این بیمه فراگیر برای تمامی کشاورزان در نظر گرفته شده تا بتوانند با کمترین میزان خسارت به فعالیت‎های زراعی خود بپردازند. در این فصل یعنی زمستان احتمال یخ‎زدگی باغات چای و ماندگاری آن تا فصول برداشت وجود دارد.

بیمه فراگیر باغات چای چه مزایایی دارد؟

در خصوص بیمه مربوط به باغات چای معمولا بی‎توجهی‎های بسیاری وجود دارد، از این رو بتوان آنچه که شایسته زندگی یک کشاورز است را بر سر سفره‎های او بیاوریم باید به صورت نیمه اجباری چنین بیمه‎های فراگیری را در زندگی آنها جریان دهیم تا زندگی با استرس کمتری تجربه کنند و بتوانند محصولات بیشتری را تولید کنند. در شرایط فعلی از میزان محصولات کشاورزی در حدود سی و هشت مورد آنها مورد تأیید می‎باشد که علاوه بر کشاورزی به محصولات دامی و حتی باغی هم می‎توان توجه نمود. علاوه بر آن گیاهانی که دارویی هستند هم در زمره‎ی این محصولات هستند و می‎توان از آنها بهره لازم را برد.

حتی خسارت‎هایی که در خصوص گلخانه‎ها وجود دارد نیز به نوعی تحت پوشش چنین بیمه‎ای قرار دارد و به آسانی می‎توان از ریسک مربوط به آن کاست. پس از این محصولات می‎توان به انواع صیفی‎جات هم توجه نمود که نسبت به سرما و عوامل میکروبی همانند مگس‎های آسیب زننده نیز حساسیت بیشتری دارند. در اوایل یک سال زراعی می‎توانیم وجود تغییرات آب و هوایی به سمت سرما و همچنین در میانه‎های سال هم تغییرات آب و هوایی به سمت خشکی و گرما را نمونه‎هایی مهم از خسارت‎ها دانست.

بیمه فراگیر باغات چای چه مزایایی دارد؟

در حال حاضر به نسبت سالهای قبل خسارت‎های تعیین شده در مدت زمان کمی طولانی‎تر به حساب کشاورزان واریز می‎گردد. زیرا به دلیل کوتاه بودن بازه پرداخت سهم زیادی از منابع بودجه‎ای به هدر می‎رفت. اما بررسی‎ها نشان دهنده آن است که بتوانیم در کوتاه‎ترین زمان ممکن این خسارت‎ها را پرداخت نماییم. این موضوع می‎تواند در افزایش انگیزه یک کشاورز مؤثر واقع شود. در حال حاضر تعداد زیادی از کارشناسان بیمه‎ای این وظیفه را دارند که بتوانند خسارت‎های موجود را نیز تعیین نمایند.

نظر شما درباره بیمه فراگیر باغات چای چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز