بیمه عمر نوزادان به هیچ عنوان در زمره بیمه‌های اجباری که تنها دو رشته از بیمه‌ها می‌باشند قرار ندارد و نخواهد داشت. زیرا این نوع بیمه‌های زندگی تنها برای بهبود وضع زندگی در سالهای آینده است.

نوزادی که به دنیا می‌آید مخارجی با خود به همراه دارد. این فرزند خواه ناخواه در یک فاصله زمانی کوتاه قصد ازدواج دارد که در همان زمان یک یا دو ساله خرج‌های بسیار زیادی برای تأمین مراسم ازدواج و جهیزیه و خرید مسکن بر دوش والدین و فرزندان قرار خواهد گرفت. در این زمان داشتن یک سرمایه خوب که بتواند علاوه بر پس اندازهای لازم کمک خرجی برای آنها باشد بسیار لازم است. سرمایه‌ای که هر ماه با مبلغی ناچیز برای فرزندان در نظر گرفته شده است. این سرمایه همان بیمه عمر نوزادان می‌باشد که با دور اندیشی والدین تأمین گردیده است.

سرمایه‎ای برای آینده نوزادان

زمانی که این سرمایه از سوی والدین به فرزندان داده شود کمکی که از دست والدین بر می‌آمده، داده شده است. در کنار این سرمایه، فرزندان هم باید به کار مشغول باشند و خودشان هم بتوانند سرمایه‌ای را برای خود جمع آوری کنند تا بتوانند یک زندگی نو را آغاز کنند.

بیمه عمر نوزادان

شما هر ماه مبلغی بسیار کم را در اختیار شرکت بیمه مربوطه در خصوص بیمه عمر نوزادان قرار می‎دهید، ممکن است که این کار شما برای مدت بیست یا سی سال به طول بیانجامد. اما در انتها سرمایه‌ای بزرگ به دست خواهید آورد. در چند سال ابتدایی سود بیشتر به پول تعلق می‌گیرد، اما در سالهای آتی این سود چند درصدی کاهش می‌یابد.

این یک نوع سرمایه‌گذاری همچون سپرده‌های مختلف در بانک‌ها می‌باشد. اما باید به این موضوع دقت داشته باشید که این نوع سرمایه‌گذاری برای بیمه عمر نوزادان کمی متفاوت است. شما پس از دو سال می‌توانید از همین پول خود وامی را تهیه نمایید که نیاز به هیچگونه ضامنی ندارد.

تسهیلات دیگری هم در این راه وجود دارد که بسته به شرکت مورد نظر شما برای بیمه عمر نوزادان می‌تواند متفاوت باشد. اما آنچه از اهمیت بالایی برخوردار است میزان سرمایه‌گذاری شما می‌باشد که هرچه بیشتر باشد، در انتها سود بیشتری و همچنین سرمایه بزرگتری را در اختیار خواهید داشت. این میزان در خصوص بیمه عمر نوزادان برای هر خانواده‌ای بر اساس درآمد مالی آنها می‌تواند متفاوت باشد.

مزیت باورنکردنی بیمه عمر نوزادان

یکی از مهمترین مزیت‌های بیمه عمر نوزادان این است که شما نیازی ندارید مالیاتی برای پس انداز خود پرداخت کنید، بلکه همه چیز به صورت کاملا رایگان و خالص به شما تعلق خواهد گرفت. پس بیمه عمر نوزادان می‌تواند با حضور خود بسیاری از نگرانی‌ها و استرس و اضطراب‌های موجود برای والدین در خصوص فرزندان را از بین ببرد. زیرا با راه مستقیم و روشنی که به آنها نشان می‌دهد درصد زیادی از مشکلات موجود حل خواهد شد.