بیمه عمر و تأمین آتیه یکی از مهمترین نیازها برای استقلال مالی هر خانواده میباشد که از دو بخش سرمایه‌گذاری و پوشش‎های بیمه‎ای تشکیل شده است.

در ابتدا در خصوص بخش سرمایه‎گذاری بیمه عمر و تأمین آتیه صحبت خواهیم کرد. اصل این قرارداد بدین شکل است که جمع آوری مالی پرداختی تمامی بیمه شده‎ها و همچنین برگرداندن اصل سرمایه به همراه سود تضمینی حداقل 20درصد می‎باشد که در پایان قرارداد به بیمه شدگان عزیز اعطا خواهد گردید. این قرارداد می‎تواند دارای زمان حداقل 5 و حداکثر 30 ساله باشد. همچنین این قرارداد بر طبق یک جدول زمان بندی شده کاملا منظم برنامه‎ریزی شده تا مبلغی را به عنوان حق به بیمه‎شدگان بپردازند و در عوض بیمه‎شدگان هم حق بیمه خود را به بیمه مربوطه بپردازند.

میزان پرداخت و سود

در نتیجه افراد بیمه شده بیمه عمر و تأمین آتیه در هر لحظه به صورت کامل از بیمه خود و همچنین میزان پولی که در آن ذخیره کرده‎اند به صورت کامل اطلاع خواهند داشت. به عنوان مثال اگر پرداختی فردی در ماه 50 هزار تومان باشد، حق نهایی او در هر سال 15 درصد بیشتر از سال قبل خواهد بود. یعنی سال بعد در حدود 57500 هزارتومان پرداخت خواهد نمود. این مبلغ پس از سی سال به میزان 260 میلیون تومان خواهد رسید. در نهایت بر اساس سودهای و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده این مبلغ در سی سال آینده بیش از یک میلیارد تومان خواهد شد.

تأمین آتیه

اما علت سودآوری بیشتر بیمه نسبت به بانک در سود می‎باشد. زیرا بانک بعد از برهه زمانی یک ساله به شما سودی برابر با 18 درصد را ارائه خواهد کرد. در صورتی که در بانک در موعد مقرر تمدید صورت نگیرد، سودی به شما تعلق نخواهد گرفت. اما در بیمه به صورت خود به خودی قرارداد مربوطه تمدید خواهد شد و مشکلی در این راه رخ نخواهد داد.

مالیات در بیمه عمر

همچنین در بانک سود شما بر اساس کاهش مالیات و همچنین مالیات بر ارزش افزوده کاهش خواهد یافت. اما در بیمه تمامی قراردادهای مربوط به بیمه عمر و تأمین آتیه از مالیات‎های مختلف معاف می‎باشد و در نتیجه نیاز به پرداخت هیچ هزینه‎ای نیست. بلکه تنها سود، سود و سود خواهد بود. این موضوع یعنی مالیات در زمانی ارزش پیدا خواهد کرد که فرد صاحب حساب فوت کرده باشد و در نتیجه مالیات بر اندوخته مالی وی می‎تواند از اندوخته مالی وی، میزان زیادی را کسر کند. در بیمه عمر و تأمین آتیه نه تنها مالیاتی کسر نمی‎شود، بلکه غرامت ناشی از فوت هم به خانواده فرد داده می‌شود.

در پوشش بیمه‌ای فرد علاوه بر سود سرمایه‎گذاری که خواهد برد، در کنار آن از خدمات بیمه‌ای هم بهره‌مند خواهد شد که این موضوع می‌تواند به نفع وی باشد. در پوشش‌های بیمه عمر و تأمین آتیه در صورت فوت فرد به مرگ طبیعی، از کار افتادگی یا فوت به علت حادثه برای فرد مورد نظر پوشش‌های بیمه و هزینه‌هایی پرداخت می‌گردد.

بیمه عمر و بیماری‏‎های خاص

یکی از مهمترین مشکلاتی که امروزه خانواده‎ها با آن دست به گریبان هستند، وجود یک فرد بیمار با بیماری خاص می‌باشد. این فرد به دلیل هزینه‌های درمانی نیازمند آن است که از پوشش بیمه‌ای برای تأمین هزینه‌ها استفاده نماید. به چنین ترتیبی بیمه عمر و تأمین آتیه می‌تواند هزینه‌های فراوانی که بیماری برای خانواده‌ها پدید می‌آورد تا سقف بسیار بالایی کاهش دهد و سرمایه را به خانواده باز گرداند. این موضوع زمانی مهم جلوه داده می‌شود که فرد بیمار سرپرست خانواده باشد و کار وی روزمزد باشد.

همچنین فرد در صورت نیاز می‌تواند از بیمه‎های تکمیلی با پرداخت میزان حق بیمه بیشتر هم بهره‎مند شود. فرقی ندارد که فرد در چه سالی بیمه شده، مهم آن است که تمامی هزینه‎های اضافی در بیمارستان‎ها توسط این مزیت برطرف می‎شود و سقف قرارداد شما هم بالاتر خواهد رفت.