فصل بهار فصلی است که چای های رسیده در این فصل باید چیده شود. قطعا مشکلات آب و هوایی و مخاطرات در برخی از شرایط مانع بزرگی می‎باشد که به همین دلیل بیمه الزامی است.

بیمه شدن زمین های چای در فصل بهار

زحمات چندین ماهه‎ای که توسط چای کاران برای رشد و حاصل خیزی باغ چای انجام شده زحماتی است که تنها در زمان برداشت محصول باید به بار بنشیند. در این شرایط بسیار خوب است که بتوان از پایان این اتفاق خوب اطمینان حاص کرد. متأسفانه مقوله بیمه‎ای یکی از مقوله‎هایی است که اغلب افراد به آن بی توجهی دارند و در زمان حادثه به مهم بودن آن پی می‎برند. به همین دلیل قبل از آنکه زحمات به هدر رود سازمان چای بیمه‎ای را برای آنها در نظر گرفته است.

بیمه شدن زمین های چای در فصل بهار

تدبیر برای نجات باغ‎های چای

همه باغ‌های چای که در شمال کشور وجود دارند در این فصل یعنی فصل بهار از هر نظر بیمه خواهند شد. وجود تغییرات آب و هوایی ناگهانی ، وجود آفات و . . . از جمله اتفاقات غیر منتظره‎ای می‎باشد که پیش بینی آنها بسیار سخت است. متأسفانه خسارت‎های بسیار زیادی را نیز به باغ‎های چای وارد می‏‎آورند. از این رو برای آنکه هیچ چای کاری صدمه نبیند تلاش‎ها بر آن شد تا همه باغ‎های چای مورد بیمه قرار گیرند.

چای، درآمدی بر صادرات

امسال سالی است که باید از کالاهای داخلی کشور حمایت به عمل آید. خوشبختانه یکی از بزرگترین و مهمترین کالاهای داخلی که در ایران وجود دارد چای می‎باشد که می‎توان از آن به عنوان راه حلی برای افزایش درآمد کمک گرفت. زیرا میزان صادرات ما در این زمینه بسیار زیاد است که قطعا می‎تواند به نفع درآمدهی داخلی باشد. باغ‎های چای از هر خطری که از اول اردیبهشت برای آنها اتفاق اقتد در امان خواهند بود. یکی از مشکلاتی که شاید در این فصل با آن روبه رو باشیم سرمای هوا می‎باشد که کار را برای چیدن چای دچار مشکل خواهد کرد.

بیمه شدن زمین های چای در فصل بهار

چای کاران با تجربه می‎دانند که در صورت وجود شرایط یخ زدگی برگ‎های چای نیاز است تا چیدن اول آنها به صورت خاص باشد تا برگ‎های تازه‎ای برای چین دوباره ایجاد شود و زحمت آنها به هدر نرود. شرایط آب و هوایی که در یک منطقه وجود دارد به نوعی تعیین کننده این شرایط خواهد بود. امکان دارد که شرایط ایده آل باشد و به چندین بار چین برسد و امکان دارد که شرایط نامناسب باشد و چین اول هم با مشکل مواجه شود.

نظر شما درباره بیمه شدن زمین های چای در فصل بهار چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز