بیمه سلامت تنها بیمه‎ای است که از محرومان کشور نیز حمایت خواهد کرد، این نوع از پوشش بیمه‎ای می‎تواند سلامت جامعه را تغییر دهد.

تنها بیمه‎ای که در حال حاضر در کشور قصد دارد تا حمایت‎های لازم را نیز انجام دهد، بیمه سلامت است. بیمه سلامت بیمه‎ای بسیار خوب و با مزایای بی‎شمار می‎باشد، اما این بیمه نیاز دارد تا حمایت‎های لازم را داشته باشد زیرا پوشش محرومان کار بسیار سختی خواهد بود. و نیازمند حمایت‎های مالی فراوانی می‎باشد که این نوع از کمک‎ها هم باید به صورت مداوم باشد، در غیر این صورت کارایی لازم را ندارد. این نوع از بیمه تعهد بسیاری نسبت به محرومان دارد.

بیمه سلامت و سلامت محرومان

بیمه سلامت قصد دارد تا تغییر و تحولی اساسی را ایجاد نماید، اما این تغییر و تحول به دلیل تقبل کردن تعداد زیادی از افراد می‎تواند مشکل ساز شود. معمولا در چنین مواقعی هزینه‎ها بسیار بالا می‎رود، به همین دلیل خدمات متناسبی نیز انجام نخواهد شد. بر این اساس بیمه‎ها باید برای همه‎ی افراد باشد اما چنین انتظاری کمی مشکل ساز می‎شود، زیرا هزینه‎های مالی زیادی به وجود خواهد آمد که برطرف کردن آنها کمی سخت خواهد شد.  علاوه بر این همپوشانی بیمه‎ها معضل دیگری خواهد بود که باید نسبت به آن توجه ویژه‎ای شود، زیرا یک فرد نمی‎‌تواند همزمان از دو بیمه استفاده نماید.

باید نسبت به اهدافی که در بیمه سلامت وجود دارد توجه ویژه‎ای داشته باشیم، این اهداف دقیقا برای راحتی بیمار است. اولا آنکه باید بیماری را به نوعی کنترل نمود تا هزینه‎های ناشی از درمان آن افزایش پیدا نکند. علاوه بر آن باید به این مسئله هم اشاره کنیم که بهبود سلامت مردم، پاسخ به انواع نیازهای بهداشتی، همچنین بالا بردن کیفیت خدمت‎های ارائه شده و کارا بودن آنها باید در اولویت قرار داشته باشد.

سیاست گذاری‎ها به این دلیل هم اهمیت دارند که باید در ابتدا تعداد ویزیت‎های ارائه شده، میزان بار مراجعه یک فرد به پزشک و . . . را بررسی نمود که از طریق سامانه‎ها قابل اجرا است. در حال حاضر این امکان وجود دارد که این اطلاعات را دقیق به دست آوریم. اما در سال‎های گذشته مشکلی وجود داشت و زیرساخت‎های لازم برای ارائه خدمت نیز در حد رضایت نبود. سیستم بیمه‎ای باید بتواند تا بین حق بیمه تعیین شده و همچنین بسته خدماتی که توسط دولت سرمایه‎گذاری می‎شود یک رابطه را به وجود آورد که این رابطه دو سویه باشد.

بیمه سلامت و سلامت محرومان

افرادی که باید خدمات خوبی را ارائه دهند پزشکان هستند. به همین دلیل تغییراتی هم توسط آنها در سیستم ایجاد می‎شود. پزشکان با مردم در ارتباط می‎باشد و واسطه‎ای بین مردم و بیمه‎ها هستند. تا زمانی که پزشکان نتوانند این همکاری دو سویه را برقرار کنند می‎توانند مشکلات را به جای کمتر کردن بیشتر و تا حدودی غیر قابل رفع نمایند.

منبع:

تی نیوز