بیمه سلامت یک بیمه همگانی است اما گویا در سال آینده دچار تغییراتی خواهد شد که از این تغییرات به عنوان یک خطر جدی یاد می‎شود.

بیمه سلامت بیمه همگانی برای اقشار کم درآمد و مردمانی است که از هیچ نوع بیمه درمانی در حال استفاده نمی‎باشند. تعداد متقاضیان برای استفاده از این خدمات بسیار زیاد است. بنابراین دولت باید هزینه این خدمات را با اختصاص دادن بودجه‎ای مناسب تأمین نماید. اما از آنجا که بودجه سال 97 اعلام شده و در دست بررسی هم قرار دارد این بودجه جوابگوی نیازهای بیمه سلامت نمی‎باشد.

بیمه سلامت و خطرات پیش رو

نیازهای بیمه سلامت

بیمه سلامت با گروه عظیمی از مردم مواجه است. هریک از آنها نیازمند دریافت خدمات مهم درمانی هستند. بیمه سلامت نیز باید پاسخ این نیازها را با درآمدهای خود بپردازد. اما گویا این درآمدها در حد قابل قبول نیستند.

بیمه سلامت همواره با کمبود اعتبار مواجه است و از آنجایی که این کمبودها در میزان خدمت رسانی به مردم تأثیرگذار خواهد بود باید به نحوی جبران شود. به همین دلیل در سال آینده از خطری بزرگ هشدار داده می‌شود.

بیمه سلامت و خطرات پیش رو

بیمه سلامت در سال 96 با محدودیت‎هایی روبه رو بود و بدهی‎های زیادی به نهادهای مختلف نیز داشت. به همین دلیل گستره فعالیت آن نسبت به گذشته بسیار کاهش یافت.

چه خوب است که پیش از راه‎اندازی طرح‎هایی بزرگ به فکر تأمین بودجه و رفع بدهی‎های مربوط به آن باشیم!!! گویا در سال آینده این خدمات محدودتر می‎شود و بیمه سلامت هم همچون هر بیمه دیگری با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم خواهد کرد.

لزوم ارتباط بیمه با مردم

بیمه سلامت ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد و این کار یعنی کوتاهی در توجه به سلامت مردم که با اهداف طرح تحول سلامت نیز فاصله زیادی خواهد داشت. اعضای فعال در بیمه سلامت هیچ راهی به جز کم کردن میزان تعهدات خود ندارند. زیرا به هیچ روش دیگری نمی‎توان شرایط را مطلوب نمود و این خود یعنی غفلت و عدم توجه به مشکلات مالی.

بیمه سلامت و خطرات پیش رو

راه حلی که برای برقراری تعادل برقرار خواهد شد در زمینه تأمین اعتبار قرار دارد. در غیر این صورت باید از میزان تعهدات کاسته شود. همچنین میزان جمعیت تحت پوشش هم افزایشی پیدا نکند. اما هیچ یک از آنها در شرایط پیش رو عملی نخواهد بود به همین دلیل سال 97 با اتفاقات غیر منتظره‌ای نیز همراه خواهد بود.

نظر شما درباره بیمه سلامت و خطرات پیش رو چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز