در رابطه با اجباری شدن بیمه سلامت خبرهای سیاسی متنوعی را می شنویم که در حقیقت هیچ یک از آنها صحیح نیستند و هیچ سیاستی هم در بر نخواهند داشت.

افراد سیاسی قصد دارند تا تغییر و تحولات اخیری که در رابطه با بیمه سلامت رخ داده را با سیاست های نامناسب خود هم سو بدانند و این شایعه را در بین مردم در جریان بیاندازند که در حقیقت این رفتار کاملا متضاد بوده و بیمه سلامت سمت و سویی دیگر دارد و اهداف مهم دیگری را در پیش می گیرد.

بیمه سلامت با سیاست رابطه ای ندارد!

برخی ها اظهار دارند که با وجود بیمه سلامت دیگر توانایی برای استفاده از بیمه رایگان وجود ندارد ، در حالی که اینگونه نیست و در حقیقت می توان به این نکته توجه داشت که بیمه سلامت با همان سیستم قبلی خود نیز وجود داشته و در حال ادامه می باشد. دهک ها برای استفاده از بیمه سلامت مشخص هستند و قطعا افرادی که تمکن مالی ندارند در سیستم پرداختی جایی ندارند و بیمه آنها به صورت کاملا رایگان در نظر گرفته می شود.

آنها حتی این شایعه در بین پزشکان هم موضوع بحث قرار دارد که قطعا آنها که در خط مقدم این جبهخ قرار دارند نباید به این موضوعات توجهی داشته باشند. سیاست هایی در رابطه با سلامت مطرح شده که خوشبختانه تمامی این سیاست ها از سال ها قبل بر روی کار قرار داشته اند که می توانیم آن را به دهه ی 90 نسبت دهیم اما راه اندازی آن از سال 93 انجام شده است.

بیمه سلامت با سیاست رابطه ای ندارد!

یک بیمار تنها باید بر روی بهبودی خود تمرکز کند و هرگز نباید به این مسئله که روزی نتواند پرداخت را انجام دهد  یا پولی را برای درمان خود داشته باشد فکر نکند. این مسائل می تواند روحیه ی فرد مورد نظر را به شدت آزار دهد. روحیه ی یک بیمار در بهبودی او حرف اول را می زند. در سال دوم راه اندازی این سیستم هزینه ها به میزان قابل توجهی کاهش یافتند که خود می تواند نشان دهنده یک تغییر مطلوب در کار باشد. بیمه رایگان هم هنوز در بین افرادی که وضعیت مالی درستی ندارند پرداخت نمی شود.

متأسفانه در ایران هنوز این مسئله جا ندارد که مردم باید دهک واقعی خود را اعلام کنند. برخی خود را دهک پایین می نامند ، در حالی که اینگونه نبوده و آنها شرایط مالی خوبی را هم دارند. در کشورهای دیگر در چنین وضعیتی یکی از مهم ترین اصلاحات را می توانیم به جریمه کردن افراد نسبت دهیم. دهک های درآمدی بین 1 تا 3 رایگان ولی دهک 4 باید پنجاه درصد را پرداخت نماید.

نظر شما درباره آینده بیمه سلامت چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز