سربازی دورانی است که برای تمامی پسران اجباری خواهد بود و باید نسبت به آن توجه خاصی مبذول نمایید. این بیمه همواره در زمره سوابق کاری می‌باشد.

در برخی از مشاغل شاید متوجه این موضوع شده باشید که رفتن به سربازی در گروه مهمترین شروط ورود به شغل نیز محسوب می‎شود. در واقع وجود سربازی و دیدن آموزش‎های لازم در چنین شغل‎هایی مد نظر ما قرار ندارد، بلکه مهمتر از آن داشتن سابقه بیمه است که در این دوران برای فرد رد خواهد شد. اغلب کارمندان و کارگرانی که برای دولت خدمت می‎کنند این دو سال بیمه رد شده برای آنها در نظر گرفته شده و  به سابقه بیمه ای آنها نیز اضافه می‎شود. حتی این سابقه برای بازنشستگی هم مفید خواهد بود. در واقع شخصی که این دو سال بیمه را نداشته باشد باید دو سال بیشتر از سایر افراد کار کند.

بیمه سربازی در زمره ی سوابق بیمه ای قرار دارد؟

سربازان این روزها با مشکلات اقتصادی موجود شرایط بسیار مشکلی را سپری می‎کنند، در واقع سربازان نیاز دارند تا حقوق بیشتری را داشته باشند و همچنین این سالهایی که برای خدمت به کشور صرف می‎کنند نیز با موفقیت سپری شود و در نهایت در بیمه آنها وارد شود. خوشبختانه مسئله بیمه کاملا حل شده  و این بیمه برای مقاصد گوناگون مورد استفاده قرار دارد، اما در رابطه با حقوق هنوز تغییرات مثبتی انجام نشده است.

بیمه سربازی در زمره ی سوابق بیمه ای قرار دارد؟

شاید سپری کردن دوران سخت سربازی برای برخی از افراد مهم نباشد، اما طبیعتا برای برخی دیگر از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود. زیرا این دو سال خدمت می‎تواند تغییر مثبتی را در زندگی آنها سپری کند. به عنوان مثال می‎توان به افرادی اشاره نمود که برای رفتن به خارج از کشور و ادامه تحصیلات خود نیاز دارند تا این مدرک را نیز طی کنند. یا فردی که قصد دارد به صورت کامل از این کشور خارج شود باید چنین مرحله‎ای از زندگی خود را سپری کند و نمی‎تواند از معافیت برخوردار شود مگر آنکه شروط لازم را داشته باشد. البته خرید مدرک سربازی هم از جمله مشکلاتی می‎باشد که تا حدودی با افزایش قیمت‎ها کاهش یافته اما به صورت کامل ازبین نرفته است.

این که بیمه سربازی در زمره سوابق بیمه فرد قرار می‎گیرد بدین معنا نیست که فرد همین بیمه را ادامه دهد. زیرا بیمه سربازی در همین شرایط به اتمام می‎رسد، اما می‎توان به این موضوع رسیدگی کرد و برای خود بیمه را در نظر گرفت و ماهانه حق بیمه را پرداخت کرد.

در صورت نداشتن دفترچه بیمه معمولا هزینه زیادی برای تمدید ماهانه وجود ندارد و شخص می‎تواند از پس هزینه‎های بیمه‎ای خود برآید. پس نیاز است تا از طریق بیمه تأمین اجتماعی اقدام کنید و به ادامه بیمه بپردازید. البته اگر در شغلی باشید که بیمه شما نیز رد شود دیگر نیازی به این کار نیست.

بیمه سربازی در زمره ی سوابق بیمه ای قرار دارد؟

در خصوص میزان قیمت خرید بیمه سربازی شرایط متفاوت می‎باشد، شخصی که سرباز است پولی را پرداخت نمی‎کند، اما شخصی که سرباز نباشد باید هزینه را برای خرید این بیمه نیز در نظر داشته باشد. در غیر این صورت امکان خرید وجود نخواهد داشت. بنابراین در هر سالی میزان مورد نظر حق پرداختی متفاوت است.

نظر شما درباره قرار دادن بیمه سربازی در زمره ی سوابق بیمه ای چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز